Thursday, December 19, 2013

PELIK! Stokin buat hati gembira

Assalamualaikum semua!

http://www.2pineapple.com/wp-content/uploads/2013/12/socks.jpg 

Ada yang masih tak tidur lagi ke??? Ehhee. Hari ni, Eyz nak cerita satu kegembiraan tentang adanya stokin. Pelik tak? Peliklah juga bagi Eyz. Sebab stokin pelik, orangnya pun pelik. Eyz lah tu. Sapa lagikan. Keke. Malam ni Eyz nak amalkan pakai stokin masa tidur. Banyak benda dah Eyz google pasal pemakaian stokin ni. Manalah tahukan ada kesan tak baik ke. Hairanlah pulak tengok orang sekarang ni ramai yang pakai stokin masa nak tidur. Sooo... Eyz pun search.



:: Stokin dua pasang atas ni Eyz punya. Sampai jer parcel, malam terus pakai. Al maklumlah online shopaholic yang tegar. Hihihi ::

Kelebihan memakai STOKIN ketika tidur

1) Elakkan badan masuk angin.
2) Elak diri daripada sejuk pada waktu malam.
3) Licinkan kulit kaki. Lebih-lebih lagi kulit kaki sesapa yang merekah teruk tu. Elok sapukan pelembap pada kaki, dan pakai stokin sebelum tidur.
4) Elak daripada jin/ syaitan masuk ke dalam tubuh manusia.


Banyak lagi kelebihannya tapi korang tambahkan lagilah yer. Hihihi. Bukan setakat masa tidur jer nak pakai stokin ni. Nak keluar rumah pun kena pakai stokin tau. Terutamanya yang muslimah. *erkz! terkena batang hidung sendiri* Eyz teringin sangat tau nak pakai tapi hati tak kuat. In shaa Allah. Doakan untuk Eyz untuk berubah jadi yang lebih baik. Amin.

Selalu tengok kawan-kawan pakai, Allahuakbar, teringinnya Eyz. Indahnya. Tapi... Susah nak katakan. Mohon hati Eyz terbuka suatu hari nanti.

Btw, Eyz ada jual stokin plain tapak hitam tau. Boleh konfiden pakai tak payah nak risau kotor ke tak. Konfem tak nampak kotor sebab tapaknya hitam. Dan pakai selipar pun boleh. Sebabnya stokin ni jenis yang jejari. Don't worry, be happy! Hehe.




Maaf. Terkotor sikit. Debu-debu cinta tu. Jangan risau. Hehe.

Pm me: Misblurz Collection

11 comments:

sYiRa LoKMaN said...

comelnyee stokinggg :D haha

izah fizah said...

assalamualaikum,kak eyz!! nice entry..
nak keluar rumah kena pakai stoking memang agak susah.. fiezah pun dulu macam tu.. nak sangat pakai.. tapi bila hati kita kuat untuk buat, in shaa allah.. allah akan permudahkan urusan kita.. in shaa allah.. fiezah doakan semua muslimah berubah menjadi muslimah yang lebih baik.. amin..

Monyet Rimau said...

Hi, Singgah sini ye :)

Jemput datang ke http://syokbah.com/

Zara Nurhaidah said...

stokin malam zara rona roni.. hoho

Zara Nurhaidah said...

stokin malam zara rona roni.. hoho

MisEyz BLurz said...

@sYiRa LoKMaN Comelkan. Hehehe. Sekarang rasa nak kumpul stokin yg comel2.

MisEyz BLurz said...

@izah fizah Itulah. Amin. Semoga dipermudahkan. Terima kasih =)

MisEyz BLurz said...

@Zara Nurhaidah Yeke? Tak tahu pulak. Hihih.

nanalee caramelo said...

comellah stoking tu :)

Teena Tna said...

Cute! Dulu kat hostel ada member saya memang pakai stoking time tido. Kitowang selalu kacau dia.

MisEyz BLurz said...

@Teena Tna Eyz pun penah nak gelakkan rumate. Tapi sekarang Eyz pulak dah nak pakai stokin masa tido..hehe