Tuesday, February 12, 2013

Menarik: Buat-buat luka itu palsu???

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!

Semua sihat? Alhamdulillah kalau sihat. Eyz tak seberapa nak sihat nie sebab seharian asyik jalan jer pusing setengah Kuala Lumpur. Memang tak cukup DUA HARI untuk jelajah KL nie. Ehhee.

Berbalik kepada topik entri malam nie, korang geli tak kalau tengok luka yang teramat dalam???? Nak kata dalam sangat, taklah juga. Ehhee. Yang macam INI




Geli tak? Hihihi. Jangan geli-geli dulu. Nie hanyalah luka palsu jer. Nampak macam betulkan. Tak percaya??? Cuba scroll ke bawah nie dulu.

.

.

.

.

.

1) Sapukan gam pada kulit. Biarkan kering.



2) Selepas gam kering, gosokkan sedikit bahagian gam tu dengan span pencuci pinggan.

 



3) Sapukan pewarna merah sedikit di bahagian gam yang telah kering tu.

 



4) Gam yang sudah kering tu seterusnya dicungkil pada bahagian tepi dengan pencungkil gigi untuk  memperlihatkan kulit yang terkopek.

 



5) Sapukan pewarna merah dengan pengorek telinga di bahagian yang menampakkan luka dalam.




Amacaim? Mudahkan nak buat luka-luka nie. Ehhee.

 

Zaman sekarang nie semuanya mudahkan. Luka dalam pun boleh dibuat-buat palsu. Hohoho. Mula Eyz tengok memang geli jugak. Tengok-tengok luka palsu. Memang nampak macam real.


:: Bisikan Syahdu ::
"Zaman sekarang terlalu tinggi teknologi dan minda manusia nie. Ingat! Jangan keterlaluan mengikut arus modenisme yang kadang-kalanya tidak baik untuk diri, masyarakat, negara dan juga agama. Renung-renungkanlah yer."

5 comments:

Aniq Bukhary said...

Nice entry.. tp xde penerangan la caner nak buat 2.. tulisan china plak... nak jg buat :D

Leeza dayasari [santai leeza] said...

perghhh ... mcm tu erk..... tabik spring.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

ohh yer, akak ada tag awk...
kalau tak nyusahkan silalah join.
http://www.santaileeza.com/2013/02/big-giveaway-by-cikgu-fizi-fizgraphic.html

MisEyz BLurz said...

@Aniq Bukhary Dah buat penerangan dah...hihi...tkasih sebab sudi buat penambahbaikkan^__^

MisEyz BLurz said...

@Leeza dayasari [santai leeza] Eyz baru lepas join..!hihihi...btw,tkasih sudi tag Eyz..ehhee^__^