Tuesday, December 11, 2012

Tutorial: Tak Suka Gambar Diklik di Entri?


Dah lama dah Eyz nak buat tutorial nie tapi asyik nak buat tutorial yang lain jer memanjang sampaikan lupa nak buat tutorial nie. Hoho. Kali nie Eyz nak buat jugak! Tutorial macam mana nak elakkan gambar yang korang tak nak diklik tu diklik kat dalam entri korang. Faham? Macam kurang faham jer. Hihi. Takpelah. Mana tau korang akan faham kalau tengok langkah-langkahnya kat bawah nie.

Sebelum tu... Meh terjah SINI dulu. Terima kasih^_^


Dah letak gambar dalam entri korang? Okay.. Lepas tu, KLIK pada gambar.

Gambar yang korang KLIK tu akan jadi warna biru macam contoh gambar dalam entri yang Eyz letak kat bawah nie.

  Gambar yang korang dah KLIK tu dah bertukar kaler biru tak? Kalau dan KLIK LINK yang dikotakkan merah macam kat contoh tu.

Gambar tu akan berubah dari warna BIRU ke warna asal. SIAP!




**Dengan cara ini, korang boleh pilih sendiri gambar yang korang nak orang lain senang nak KLIK ataupun TIDAK**


JOM JOIN SEGMEN: BLOGWALKING FOLLOWING FOLLOW BY MISEYZ
KLIK PADA BANNER KAT BAWAH