Tuesday, November 20, 2012

Bertunang dalam Islam


Assalamualaikum dan selamat malam semua..!!! Apa khabar? Hihi. Eyz dah macam chipmore dah sekarangkan. Kejap ada lama tak ada pastu muncul pulak. Hohoho. Eyz selama ni sibuk dengan peperiksaan, tolong mak ayah uruskan sikit-sikit perkahwinan abang Eyz. Letih sangat. Fuh ~ ~ 

Malam nie Eyz nak buat entri pasal bertunang dalam Islam. Eyz pun baru tau, rupa-rupanya bertunang dalam Islam bukan seperti yang kita fikirkan dan katakan. Pernah Mr. Cepet Eyz bagitau tapi Eyz sekadar iyer-iyer jaaa. Tapi sekarang baru Eyz faham dan percaya kata-kata Mr. Cepet memang betul dan tepat. Maaf Mr. Cepet. Hihihi. 

"Awak...Sudi tak awak jadi permaisuri dalam hati saya a.k.a isteri ????"
Mr. Cepet

Dengan senyum lebar mengiyakan. Hihihi. Malu-malu ("-") walaupun hanya melalui SMS dan telefon. 

"Awakk...awak dah mengiyakan itu maknanya kita dah bertunang. Awak adalah tunangan saya dan saya tunangan awak."
Mr. Cepet tersenyum manis
^__^

"Eyhh...iyer?"

"Iyer sayang..."
Mr. Cepet menjawab.


Lastly, Eyz cari dalam internet. Eyz terjumpa soal jawab Ustaz Azhar Idrus. Mesti semua kenal dah kan UAI nie. Dari sini Eyz dapat tahu Mr. Cepet memang tepat. Ehhee.


video


**Kesimpulannya, barangsiapa laki-laki yang dah menyatakan hasratnya untuk menjadikan seseorang perempuan itu sebagai isteri maknanya dah dikatakan TUNANG. Tak kira melalui telefon, Facebook, Twitter atau depan-depan. Yang datang rombongan ke rumah pihak perempuan tu cuma adat melayu sahaja. Owhhh. Eyz faham, yang kat luar sana tu faham dop? Hihihi. 

Ustaz Azhar Idrus TERBAIK!!!

Terima kasih Mr. Cepet MisEyz BLurz Cayunx
^__^





No comments: