Friday, October 19, 2012

Tersenyum Menangis Terharu

"Awak.....Boleh tak kalau saya pinang awak???"

Alamak!
Hati menjadi tidak keruan
Di kala burung berkicauan
Angin bertiup sepoi-sepoi mendinginkan sekitarnya
Dedaun pohon yang menari riang
Bagaikan mengerti
Apa yang terbuku di hati ini

Namun,
Kesabaran membatasi segalanya
"Nak...Belajar dulu yer nak...Jodoh boleh datang bila-bila jika diizinkan-Nya"
Baiklah ayah
Baiklah mak
Senyuman ku tetap ku ukir
Kerna cintaku pada ayah dan ibuku tiada siapa yang mampu melawannya
Melainkan cinta pada Yang Maha Esa

Tetapi
Aku amat terharu
Aku dijaga dan dilayan bak seorang puteri
 Dikau sentiasa menahan dirimu dengan sikapku
Yang kadang-kalanya ribut taufan melanda
Deruan nafasmu yang kau tahan
Senyap sunyi di kala aku kemerahan
Layanan yang tetap berkekalan
Mengapa? Mengapa?
Mengapa dikau selalu menjaga hatiku?
Bahkan aku selalu membuatkan hatimu terluka

Kau sanggup menunggu
Menunggu saat aku sibuk melayan ilmuku
Yang membuatkan aku tidak keruan
Bak bintang berputar di atas kepalaku
Walau sampai terbitnya kembali matahari dinihari
Kau menahan dirimu daripada terlena dek mimpi

Pabila ku menahan laparku
Kau juga menahan laparmu
Alasanmu
"Tak apa..saya teman awak puasa okay"
Ya Allah
Walau kau bukan seagama denganku
Kau sering membuatkan aku menangis terharu
Terima kasih

Saya akui
Saya tidak punyai ilmu agama yang kuat
Saya tidak punyai ilmu yang banyak
Tapi saya akan cuba untuk mencari
Mencari sesuatu yang mampu menyinari sinarmu
Yang barangkali mampu menjadi imamku nanti
Insya-Allah

:: Terima Kasih di atas Segalanya yang Kau Beri ::
Saya tetap akan tunggu awak. Awak pun tetap akan tunggu saya kan? Sekarang, awak perlu dalami apa yang perlu. Saya pegang akan kata-kata awak.

"Saya tetap akan pinang awak suatu hari nanti. Dan awak. Tunggukan ungkapan 'Assalamualaikum' yang bakal saya ucapkan kat awak suatu hari nanti. Sayang hanya akan terbit pabila kita diijabkabulkan."

Insya-Allah :')
 

4 comments:

Masjue Masjuwita said...

sweet. insyaAllah.. dipermudah segala urusan kitak ya :)

MisEyz BLurz said...

@Masjue Masjuwita
Terima kasih adik manis^_^

MisEyz BLurz said...
This comment has been removed by the author.
MisEyz BLurz said...
This comment has been removed by the author.