Sunday, April 22, 2012

WOOO..NICE!!!


!!!!.....WOOOO......!!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

Inilah pertama kalinya Eyz nampak telur lipas

eeee....gelinya....!!!!!!!hhhmmm....


Friday, April 13, 2012

DOSA SEMALAM membuatkan aku geram





Novel 'Dosa Semalam' nie membuatkan Eyz geram dan tersenyum sorang-sorang pulak...keke....

saja jaa nak bikin PANAS dengan entri novel pagi-pagi nie...

:: SINOPSIS ::

Hanim terbuang dari naungan kasih ayah dan bonda akibat perbuatan keji Ariff yang merogolnya hingga mengandung. Mujurlah ada insan yang sudi menghulurkan tangan, menyambut Hanim dari terus rebah dalam menghadapi dugaan dan cabaran hidup. Di Rumah Kasih Sayang, Hanim membina semula semangatnya yang menghilang.

Kehadiran permata hati mengubat duka, walaupun kelahirannya tidak sah di sisi undang-undang. Kasih dan sayang dicurahkan kepada Aidil, namun ada batasnya.

Enam tahun memperkasakan diri, Ariff tiba-tiba muncul semula lalu mengocak ketenangan hati Hanim. Hanim tidak betah melarikan diri daripada Ariff kerana tuntutan kerja memaksa mereka untuk bekerja bersama-sama.

Ariff yang sememangnya sedari mula mencintai Hanim cuba untuk menggapai semula kasih Hanim demi menjernihkan suasana. Berjayakah Ariff menghapuskan dosa semalamnya? Akan terbukakah pintu hati Hanim untuk memaafkan Ariff? Bersediakah Ariff memikul tanggungjawabnya sebagai ayah kepada Aidil?


**MODE: sedang menghayati membaca novel DOSA SEMALAM

"Walaupun Eyz tengah baca novel nie dan belum sampai ke penghujungnya, Eyz boleh katakan yang Eyz bagi LIMA PER LIMA BINTANG untuk novel nie...!!!BEST...!!!"

Thursday, April 12, 2012

Impian nak makan TOM YAM terpaksa dibatalkan



Semalam Eyz dan kawan-kawan pergi MidValley sekadar nak makan tomyam kat depan Carrefour tu...

..........TAPI..........

"Alamak!!!Tutuplah pulak....!!!alaaaa...."

terbatal niat ktorang...kasihannya...!!!hohohoho....akhirnya....ktorang merancang nak pergi MPH pulak....alang-alang dah sampai di Mid kan...apa salahnya nak cuci-cuci mata sebentar....hihihi
*kononnya sebentar tu...ehhee

kitorang lama pusing-pusing dalam MPH cari buku dan.....Eyz berjaya mendapat dua lagi novel!!!hahahahaha....bukan apa....Eyz tak tahu dah nak beli buku apa...nak beli buku pelajaran takde...
*alasan semata-mata!!!BENCI!!ehhee


 AWAK SUKA SAYA TAK?

d.a.n

MY LOVE PLAYGIRL

eyh....eyh...tajuk novel yang playgirl tau....bukan Eyz....hihihihi....
lepas jalan-jalan di MPH, kami pun pergi makan kat food court dekat dengan Golden Screen Cinema MidValley....nama penuh lagi nie....hihihihi....almaklumlah....impian tak tercapai nak makan tomyam tadi kan...ehhee

  :: tengok mi yang Eyz order mendidih lagi tau!!kekeke ::

semalam pun masa Eyz tengah cari tempat nak beli air terjumpa Johan Raja Lawak pimpin anak dia...comelnya anak Johan....!!!baliknya pulak ternampak Johan dengan isterinya...isterinya kot...tak tahulah pulak kalau tersilap...hohohoho...

lepas kekenyangan kami pun pergi Jusco & Carrefour pulak beli barang keperluan
*keperluanlah sangat...huhuhuhu

!!!...TADAAA...!!!
!!!...EYZ BELI ALMARI YANG COMEL...!!!
.....hihihihi.....

:: abaikan sos cili maggi dan minyak gamat Eyz...!!!hihihi ::


letih berjalan kitorang pun rancang nak balik dah...otw nak balik terjumpa pulak Marsha...tak tahulah dia dengan sapa...memang cantiklah Marsha....comel....hihihi...muka dia tak guna make up lagi cantik tau!!!!sweet ja Marsha....tengok dalam televisyen gediks nya dia tapi tengok real tak pun.....pendiam jer....ehhee....
**itu jer untuk hari ini....BYE BYE...!!!hihihi**


Dalam 2 Hari Sahaja



Seronoknya Eyz sebabnya Eyz dapat habiskan novel hasil karya Ramlee Awang Murshid dalam tempoh masa 2 HARI SAHAJA!!!WOW!!!


BEST SANGAT TAU...!!!
*rugi kalau korang tak baca...hihihi

bagi sesiapa yang belum pernah baca novel nie dan baru nak berjinak-jinak dengan novel karya Ramlee Awang Murshid macam Eyz nie, Eyz sarankan semua untuk beli novel 'Ungu Karmila' dulu....hihihi....jalan cerita novel nie macam-macam unsur ada....unsur saspen, seram, kasih sayang dan cinta....

nak tahu lebih lanjut tentang novel 'Ungu Karmila' nie...di sini Eyz selitkan sinopsisnya

.................................


'UNGU KARMILA'
- RAMLEE AWANG MURSHID -


 Atas nama cinta...mahligai impian itu dibina. Vila Sunyi menjadi mahar kasih Arif terhadap isterinya, Karmila. Namun, tragedi dasyat memusnahkan kegembiraan yang dikecapi.

Beberapa tahun berlalu...vila yang ditinggalkan dikatakan berhantu. Jikon, seorang pemuda Orang Asli bagai digamit memasuki vila itu. Akhirnya, dia menjadi korban pertama selepas kejadian yang berlaku ke atas Arif, Karmila dan Jainab (orang gaji mereka).

Setelah itu, mistik di vila itu tiba-tiba sepi. Masyarakat Orang Asli percaya 'sesuatu' yang berada di situ sedang 'tidur'. Tiada siapa berani mengusik. Jika ia 'terbangun', maka pembunuhan pasti terjadi lagi.

Ema, seorang wanita masyarakat Orang Asli yang berpendidikan, secara diam-diam berusaha meneroka vila yang menjadi lambang cinta Arif dan Karmila itu. Secara tidak sengaja, dia telah 'membangunkan sesuatu' di dalam vila berkenaan.

Arafat, abang Arif telah menugaskan beberapa orang yang dipercayai untuk membongkar misteri pembunuhan itu. Namun, satu kuasa jahat telah memburu mereka sehingga mengancam nyawa. Tragedi silam berulang kembali!!

RAMLEE AWANG MURSHID, sekali lagi meneroka alam mistik di sebalik saspens UNGU KARMILA. Mereka yang 'jahat' sahaja dapat menagalami rahsia sebalik kisah berdarah di Vila Sunyi...hingga tidak sanggup lagu untuk berbuat dosa!!

 ...................................

"Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan novel 'Ungu Karmila' ini..!!!!"

:: Eyz bagi lima per lima bintang untuk novel nie ::

* * * * *

Sunday, April 8, 2012

Mencari Ilham di MidValley

ilham???banyaklah punya ilham Eyz hari nie...kekeke...bestnya arinie....dapat habiskan RM150 baucer buku 1Malaysia Eyz.....masih tinggal RM50 lagi baucer Eyz...nak beli apa erk???hmmmm....tadi pun Eyz dapat  dua baucer RM5 dari MPH tau...sebabnya Eyz belanjakan RM200 lebih kat MPH...tu pun termasuk sekali dengan Kamus Dewan Edisi ke-4 rumet Eyz....kalau tak Eyz dapat satu baucer MPH jer....tapi...ALHAMDULILLAH...bersyukur2!!!!hihihihihi

:: RM211.80...????? usah terkejut...baucer buku kan ader...kekeke ::

TERIMA KASIH KERANA BERIKAN KAMI BAUCER BUKU 1MALAYSIA
KAMI AMAT HARGAINYA

^_____^

buku yang Eyz beli tak banyak sebenarnya

!!!....LIMA JERRR....!!!




inilah buku-buku yang Eyz beli....tak sah kalau takde novel...hihihi...tujuan utama nak beli Kamus Dewan jer...sayangkan tengok baucer...aisemen...kahkah...ramainya orang kat MPH MidValley tadi....sampai pening Eyz dibuatnya....hohohoho....tapi tak kisah!!!yang penting apa yang Eyz nak tercapai....ALHAMDULILLAH....hihihi..


BINTANG BERKELIPAN BERJUTA-JUTA,
ADA MAKNA BUKANLAH YANG PERTAMA,
JALAN-JALAN CUCI MATA,
ISI PERUT ITULAH YANG UTAMA!!!

!!!!makan itu adalah suatu keutamaan!!!!
 
..........hihihihihihihi..........




 

 merekalah peneman di kala kelaparan....kahkahkahkah....gurau jer....


........................




Friday, April 6, 2012

Kembali Berwajah Dulu dalam Versi Terbaharu

setelah sekian lama meninggalkan yang lalu

DAN KINI

mula menjinakkan diri kembali ke asal yang dulu

walaupun hanya sehari waktu

.....hihihihihihihi.....

.

.

.

.

.

.

.

.

.



AKU DENGAN TUDUNG BAWAL VERSI BAHARU
*ketinggalan zaman sebenarnya...hihihi


:: orang membentangkan slaid kat depan kami dengan lensa samsung ku ::








:: bersama rumet sejati ::

.

.

.

.

.

.

.

.

.

"Antara dua gambar tersebut....sila cari perbezaan antara mereka....hihihihi"
*just kidding maaa...hihihi

TUDUNG BAWAL VS TUDUNG EXPRESS


nampak sangat dah tak pandai nak pakai tudung bawal....hohohoho.....takpe....percubaan dan permulaan....tol tak???hihihihi


Tuesday, April 3, 2012

Baucar Buku 1Malaysia


 !!!!!...YEY...!!!!!

AKHIRNYA...SAYA DAH DAPAT BAUCAR BUKU 1MALAYSIA !!HIHIHI
*alalala..sakainya aku...hoho

sementara rezeki ada nie...Eyz nak beli....hhhmmmm....BUKU!!!nama dah baucar bukukan...aduhai...hihihi.....RM200 untuk buku....WOW!!!dasyatlah kan....ehhee....Eyz nak beli macam-macam buku nanti....nak tunggu pesta buku takut pulak tak diterima pulak nanti....sayang pulak kan...hhhmmm

"Hargailah baucar buku yang dah diberikan kepada warga IPG...ehhee"


TERIMA KASIH ATAS PEMBERIAN BAUCAR INI KEPADA KAMI

^____________^