Wednesday, March 28, 2012

Aku Bukan Murid Sekolah Rendah!!!


!!!!!...hai semua...!!!!!

hari nie Eyz ada nak cerita...aisemen...hihihi....
*mukadimah jer..!!ehhee

 

 jangan anda dikaburi dengan gambar di atas....Eyz bukan budak sekolah rendah tau...uhukz2!!sedih...sedih...!!ehhee
*gurau jer^__^
 
hari nie Eyz nak ceritakan pasal pengalaman Eyz kat sekolah buat pertama kalinya sebagai seorang guru bukannya seorang murid Tahun 1 ataupun Tahun 6 tau....hihihi
*aisemen...hohoho

ada enam orang rakan PBS kat Sekolah Kebangsaan Abang Amin, Bintangor, Sarawak masa tu....sekolah Eyz zaman masih jadi budak hingusan lagi masa tu....keke.....memang banyak sangat perubahan kat sekolah tu....yang syoknya kami yang PBS semuanya berlainan IPG...ada yang dari IPG Kent, IPG Kampus Sultan Abdul Halim, IPG Kampus Bahasa Antarabangsa, IPG Kampus Ilmu Khas, IPG Kampus Ipoh, dan Eyz, IPG Kampus Bahasa Melayu.....

:: inilah K.A.M.I rakan SUPER SAYA...hihihi ::

HARI PERTAMA
hari pertama lagi kami disuruh untuk pergi dewan....ada perhimpunan  sekolah kononnya....masa nie blurz lagi tau....hihih....nasiblah perkenalan diri oleh PK1 jer...cuma berdiri jer kat atas pentas....malu gler....kahkah...hari pertama pun dah kena buli oleh cikgu-cikgu kat situ....

"eee.....dah jadi cikgu dah daknya...!!!hihihi"

"dah besar dah daktok...dlok gik kecik-kecik disuruh ya disuruh tok....ehhee"

malunyaaa masa tu...hahaha...hari pertama nie jgakla kitorang menyibukkan diri cari maklumat yang berkaitan dengan tugasan masing-masing....hari yang penuh dengan semangat...hihi....amik-amik gambar sekolah...gambar facilities sekolah...ada jgakla masuk kelas Tahun 6....saja jaa nak tengok kelas tu....





HARI KEDUA
 hari kedua Eyz dengan kawan buat observe kat prasekolah....seronoklah kat prasekolah dengan gelagat kanak-kanak kat situ...comel-comel semua...!!!!hehehe....Eyz amik kesempatan untuk temubual sorang budak...malu-malu plak dia masa Eyz berbual dengan dia....hihi....tapi kan balik dari prasekolah tu Eyz dgn kawan Eyz nak pegi relief kelas....



semua ucap,
"Bye bye kakak...!!!"
*kakak pun kakaklah...ehhee

so sweet...!!!!hehehe....bye bye diorang tu sampai hilang kami nie dari pandangan diorang...hohoho


HARI KETIGA
Hari yang paling santai....nak tau kenapa??kami duduk jer dalam pejabat am...kami tak duduk sama cikgu-cikgu....tu yang tak syok nya tuu...tak boleh nak bual-bual dengan bekas cikgu Eyz kat situ...bual pun bual kejap jer...tapi ada best jugaklaa...bual-bual dengan PK1, PKKK, PKHEM, GB, pekerja am kat situ a.k.a kakak sendiri...hehehe...

Kami banyak berbual jer ketiga nie...kahkah...takde nak masuk kelas, takde nak jalan-jalan kat sekolah...duduk kat pejabat jer....masa rehat beli makanan banyak-banyak sampai kekenyangan....!!haha....sampai baliklah nie taktau nak buat apa...ehhee...kami plan nak buat itu nak buat ini dan akhirnya kami rancang nak pergi Sarikei makan kat Sugarbun...HAHA!!itulah hasil PBS kami pada hari ketiga...kahkah...

HARI KEEMPAT
pun takde nak buat pape....kami pusing satu sekolah lagi....ehhee....masa rehat kami plan baik punya nak makan nasi....kat sekolah tu takde kantin...almaklumlah pembangunan masih baharu...terpaksalah cari makanan kat luar....hari tuu kami kebuluran sangat...hahaha...rancang punyalah rancang...akhirnya ada yang berani pergi jumpa GB tanya boleh tak kami keluar beli makanan...haha...dasyatkan...hihi...nasiblah GB kat situ memahami dan sporting..akhirnya hari tu kami dapat makan nasi goreng ayam taw...!!!hihihi

masa tunggu nasi ayam sampai, Eyz jalan-jalanlah kat dewan terbuka....saja nak tengok budak-budak rehat...tapi kan...masa Eyz jalan-jalan tu adalah empat orang murid nie...murid Tahun 3 kalau tak silap...tiba-tiba tanya nama Eyz...Eyz bgitaulah...lepastu Eyz amik gambar diorang...yang sayangnya Eyz tak amik gambar dengan diorang...hhmmmm...sedihnyaa....diorg sweet sgt...ehhe...lepastu kan...diorang ikut Eyz sampai kat pondok...sampai habis rehat diorang asyik ikut Eyz jer...haha...tak tahulah diorang nak apa sebenarnya...ahakz




HARI KELIMA
hari kelima nielah hari yang paling memberikan kenangan yang pahit kat Eyz dan hari terakhir buat kami...hari kelima nie 'first and the last times' masuk kelas Tahun 1....fuyohh...!!!!lainnya tahap kenakalan diorang nie sampai tak boleh nak kawal...macam-macam cara dah nak suruh diorang duduk diam....masuk telinga kanan keluar telinga kiri....memang dasyatlah...hihi...takpe2...kenangan2...!!hehe...


sampai adalah budak perempuan tu kan tanya Eyz,
"Cikgu...cikgu....kenapa dengan dahi cikgu...!!!"

aduhai...jerawat aku pun diorang nak tegur...matai...ahakz

lepastu kami buat pemerhatian masa cikgu buat P&P....syok jgak cara dia mengajar....banyak gunakan video....murid pun fokus jer....macam seronok plak tengok diorang seronok belajar....



tapi sedih jgakla nak tinggalkan sekolah nie...macam-macam pengalaman yang kami timba....macam mana nak layan murid sekolah rendah....nak kawal mereka...gelagat mereka masa terima orang baharu kat sekolah....nice...!!hihihi...pihak sekolah pun banyak berikan bimbingan dan tunjuk ajar kat kami...mesra sangat...!!!!

:: Semoga pengalaman yang diperoleh semasa berada di sekolah mampu memberi bimbingan kepada bakal-bakal guru ::

TERIMA KASIH
PIHAK SEKOLAH
SK ABANG AMIN


"Terimalah cenderahati ini ikhlas daripada kami berenam..!!!!"




1 comment:

NUR AYNIE said...

bestnya....teringat time gik jd cikgu ganti dolok hahaha