Wednesday, March 28, 2012

Bukan Kehendakku Jua

..................................................................................

...maafkan diriku...
atas segala kekhilafanku masa lalu
walau bukan itu kehendakku
..namun..
mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku

aku sentiasa mendoakanmu
agar dapat yang lebih sempurna dariku
.....walaupun.....
..bukan saat ini..
mungkin saat itu akan tiba suatu masa nanti
walau bukan yang dipinta
tetapi yang mendatang

.....ku mohon.....
kau selitkanlah kemaafanku buat dirimu
walau itu mungkin sukar bagimu
..tetapi..
maafkanlah aku
diri kutahu
sukar untukmu
melemahkan egoku terhadap dirimu

...zahirnya...
andai jodoh kita untuk berjumpa lagi
senyuman untukmu akan terukir bersama
mungkin bukan atas nama cinta
.....tetapi.....
atas nama sahabat
sahabat yang akan sentiasa menyokong dirimu di sana

.....tetapi.....
di sini ingin kukatakan
kita mungkin takkan mampu bersatu
kerna itulah fitrah kehidupan manusia
...iaitu...
kadang-kala kita di atas
kadang-kalanya jua kita di bawah
maafkan aku
maafkan aku
maafkanlah aku

 mungkin cinta ini bukan milik kita
...tetapi...
milik Allah Yang Maha Esa

...........................................................................


Aku Bukan Murid Sekolah Rendah!!!


!!!!!...hai semua...!!!!!

hari nie Eyz ada nak cerita...aisemen...hihihi....
*mukadimah jer..!!ehhee

 

 jangan anda dikaburi dengan gambar di atas....Eyz bukan budak sekolah rendah tau...uhukz2!!sedih...sedih...!!ehhee
*gurau jer^__^
 
hari nie Eyz nak ceritakan pasal pengalaman Eyz kat sekolah buat pertama kalinya sebagai seorang guru bukannya seorang murid Tahun 1 ataupun Tahun 6 tau....hihihi
*aisemen...hohoho

ada enam orang rakan PBS kat Sekolah Kebangsaan Abang Amin, Bintangor, Sarawak masa tu....sekolah Eyz zaman masih jadi budak hingusan lagi masa tu....keke.....memang banyak sangat perubahan kat sekolah tu....yang syoknya kami yang PBS semuanya berlainan IPG...ada yang dari IPG Kent, IPG Kampus Sultan Abdul Halim, IPG Kampus Bahasa Antarabangsa, IPG Kampus Ilmu Khas, IPG Kampus Ipoh, dan Eyz, IPG Kampus Bahasa Melayu.....

:: inilah K.A.M.I rakan SUPER SAYA...hihihi ::

HARI PERTAMA
hari pertama lagi kami disuruh untuk pergi dewan....ada perhimpunan  sekolah kononnya....masa nie blurz lagi tau....hihih....nasiblah perkenalan diri oleh PK1 jer...cuma berdiri jer kat atas pentas....malu gler....kahkah...hari pertama pun dah kena buli oleh cikgu-cikgu kat situ....

"eee.....dah jadi cikgu dah daknya...!!!hihihi"

"dah besar dah daktok...dlok gik kecik-kecik disuruh ya disuruh tok....ehhee"

malunyaaa masa tu...hahaha...hari pertama nie jgakla kitorang menyibukkan diri cari maklumat yang berkaitan dengan tugasan masing-masing....hari yang penuh dengan semangat...hihi....amik-amik gambar sekolah...gambar facilities sekolah...ada jgakla masuk kelas Tahun 6....saja jaa nak tengok kelas tu....





HARI KEDUA
 hari kedua Eyz dengan kawan buat observe kat prasekolah....seronoklah kat prasekolah dengan gelagat kanak-kanak kat situ...comel-comel semua...!!!!hehehe....Eyz amik kesempatan untuk temubual sorang budak...malu-malu plak dia masa Eyz berbual dengan dia....hihi....tapi kan balik dari prasekolah tu Eyz dgn kawan Eyz nak pegi relief kelas....



semua ucap,
"Bye bye kakak...!!!"
*kakak pun kakaklah...ehhee

so sweet...!!!!hehehe....bye bye diorang tu sampai hilang kami nie dari pandangan diorang...hohoho


HARI KETIGA
Hari yang paling santai....nak tau kenapa??kami duduk jer dalam pejabat am...kami tak duduk sama cikgu-cikgu....tu yang tak syok nya tuu...tak boleh nak bual-bual dengan bekas cikgu Eyz kat situ...bual pun bual kejap jer...tapi ada best jugaklaa...bual-bual dengan PK1, PKKK, PKHEM, GB, pekerja am kat situ a.k.a kakak sendiri...hehehe...

Kami banyak berbual jer ketiga nie...kahkah...takde nak masuk kelas, takde nak jalan-jalan kat sekolah...duduk kat pejabat jer....masa rehat beli makanan banyak-banyak sampai kekenyangan....!!haha....sampai baliklah nie taktau nak buat apa...ehhee...kami plan nak buat itu nak buat ini dan akhirnya kami rancang nak pergi Sarikei makan kat Sugarbun...HAHA!!itulah hasil PBS kami pada hari ketiga...kahkah...

HARI KEEMPAT
pun takde nak buat pape....kami pusing satu sekolah lagi....ehhee....masa rehat kami plan baik punya nak makan nasi....kat sekolah tu takde kantin...almaklumlah pembangunan masih baharu...terpaksalah cari makanan kat luar....hari tuu kami kebuluran sangat...hahaha...rancang punyalah rancang...akhirnya ada yang berani pergi jumpa GB tanya boleh tak kami keluar beli makanan...haha...dasyatkan...hihi...nasiblah GB kat situ memahami dan sporting..akhirnya hari tu kami dapat makan nasi goreng ayam taw...!!!hihihi

masa tunggu nasi ayam sampai, Eyz jalan-jalanlah kat dewan terbuka....saja nak tengok budak-budak rehat...tapi kan...masa Eyz jalan-jalan tu adalah empat orang murid nie...murid Tahun 3 kalau tak silap...tiba-tiba tanya nama Eyz...Eyz bgitaulah...lepastu Eyz amik gambar diorang...yang sayangnya Eyz tak amik gambar dengan diorang...hhmmmm...sedihnyaa....diorg sweet sgt...ehhe...lepastu kan...diorang ikut Eyz sampai kat pondok...sampai habis rehat diorang asyik ikut Eyz jer...haha...tak tahulah diorang nak apa sebenarnya...ahakz




HARI KELIMA
hari kelima nielah hari yang paling memberikan kenangan yang pahit kat Eyz dan hari terakhir buat kami...hari kelima nie 'first and the last times' masuk kelas Tahun 1....fuyohh...!!!!lainnya tahap kenakalan diorang nie sampai tak boleh nak kawal...macam-macam cara dah nak suruh diorang duduk diam....masuk telinga kanan keluar telinga kiri....memang dasyatlah...hihi...takpe2...kenangan2...!!hehe...


sampai adalah budak perempuan tu kan tanya Eyz,
"Cikgu...cikgu....kenapa dengan dahi cikgu...!!!"

aduhai...jerawat aku pun diorang nak tegur...matai...ahakz

lepastu kami buat pemerhatian masa cikgu buat P&P....syok jgak cara dia mengajar....banyak gunakan video....murid pun fokus jer....macam seronok plak tengok diorang seronok belajar....



tapi sedih jgakla nak tinggalkan sekolah nie...macam-macam pengalaman yang kami timba....macam mana nak layan murid sekolah rendah....nak kawal mereka...gelagat mereka masa terima orang baharu kat sekolah....nice...!!hihihi...pihak sekolah pun banyak berikan bimbingan dan tunjuk ajar kat kami...mesra sangat...!!!!

:: Semoga pengalaman yang diperoleh semasa berada di sekolah mampu memberi bimbingan kepada bakal-bakal guru ::

TERIMA KASIH
PIHAK SEKOLAH
SK ABANG AMIN


"Terimalah cenderahati ini ikhlas daripada kami berenam..!!!!"




Sunday, March 18, 2012

Tak Tahu Nak Kata Apa



...Nielah padahnya kalau dah bosan buat assignment...

....hihihihi....

^_________________^

!!!!!....TIMES TO CROP AND EDITING PICTURES....!!!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



"Jangan tensen-tensen buat kerja....!!!"

!!!!...KITA KENA SEMPOI...!!!!

.....................................

...........................

...............

......

..

Friday, March 16, 2012

Ke Mana Perginya

Hari ni dah JUMAAT

Esok plak SABTU

Lusa AHAD

.....seterusnya.....

!!!!!....ISNIN....!!!!!

!!!..........KULIAH DAH..........!!!

aduhai....kejapnya rasa cuti kali nie....dahlah assignment masih melambak-lambak....hohohoho....tak sah kalau tak buat kerja last minit....kekeke....selagi tak buat lambat-lambat selagi tu lah idea tak masyuk-masyuk....apedaa...!!!HAHA!!


Janganlah terlalu stres.....korang stres Eyz lagi stres tengok korang....hoho....kita mestilah sentiasa COOL...!!!!betul tak???cewah.....hihiihi....barulah hidup bahagia dan sentosa...keke...
*walaupun hati tetap resah...ehheee



^___^


Thursday, March 15, 2012

Cuci Mata Hati Senang Duit Melayang



"Cuci Mata Hati Senang Duit Melayang"

korang ada tak rasa macam nie???eleh....cakap jer takde tapi ada....kan...kan!!!ehhee...lepas cuci mata...tengok barang memang hati senang...lebih-lebih lagi kalau dah membeli makinlah senang....tapi....balik rumah atau balik bilik jer berubah....daripada hati yang senang jadi hati yang resah....hahahaha....mana taknyaa...duit dalam dompet makin kurang....terus nak menyesal....mesti ada rasa macam nie kan....tak payahlah nak menyesal lagi....barang pun dah dibeli...tol tak??ehhee
*maafla...mukadimah yg banyak kerepek jer...huhuhu

 sebelum Eyz balik Sarawak hari tu, Eyz jalan-jalan cuci mata dengan rumet...kitorang pergi Times Square tau*dgn nada yang riak...kahkah...lama dah tak pergi sana...ehhee....

lepas tu kitorang pergi Masjid Jamek pulak.....almaklumlah nak beli barang untuk PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah)...beli kasut....beli beg....tapi kan....yang paling Eyz suka sangat....Eyz jumpa kasut yang SANGAT SANGAT MARVELES kat Times Square.....hihihihi....

!!!!.....taddaaaa.....!!!!


!!!!!....SIMPLE BUT GORGEOUS....!!!!!
 aisemen...HAHA!!
cantik kann....hihihihi....harganya pun amatlah berpatutan....tau tak berapa???

!!!!!....RM10 jer....!!!!!

hahahaha....macam tak percayakan....kalau masa tu kasut nie ada banyak pasang untuk saiz Eyz, konfem Eyz beli 2-3-4 pasang tau....hahaha...mana taknya....boleh hari-hari tukar kasut pakai...tol tak...ehhee...rumet Eyz pun beli sepasang...Eyz push push dia supaya beli....hahahaha...jahatkan Eyz...!!!hohohohoho

lepas tu kitorang pusing-pusing lagi Times Square nak cari beg untuk bawa fail pergi sekolah....akhirnya kita jumpa jgak...beli sepasang lagi tu...ehhee...almaklumlah cita rasa yang sama...cuma warna jaa yang berbeza...ehhee...Eyz amik yg warna kelabu....rumet Eyz amik yang warna krim.....harga cumalah RM25.....aisemen...macam promoter plak...hahaha...saja jaa nak kongsi-kongsi...ehhee


:: comel tak??hihihi..bukan comel tapi ROCK..haha ::

barang penting dah beli dah tapi ada-ada jer yang sampingan yang kena beli jugak tu sebab nak beli jugak...hahaha...Eyz beli sepasang lagi kasut kononnya takut kasut satu tadi tu tak tahan...almaklumlah harga RM10 kan...ahaha...takut jaa....tapi dah pakai ok jer...huhuhu

^____________^

Eyz suka kasut yang bertumit kalau dibandingkan dengan kasut yang takde tumit....almaklumlah....orang 'pendek'...keke....tak bez kalau pakai kasut yang takde tumit...tak boleh nak sama tinggi dengan orang lain...OPS..!!!HAHA!!

balik jer kat bilik terus kira bajet....hahaha...mantapkan....nasiblah masih mencukupi tapi hati pun parah dah...keke...tapi puas hati itu paling penting dan duit kena jaga jugak....

:: PERINGATAN ::
"Cuci-cuci mata jugak tapi INGAT!!!beli apa yang perlu jaa kalau takde duit lebih....ok genx...!!!"

SALAM MISEYZ BLURZ

Di Sini Sudah

aduhai...lamanya dah tak update blog nie...hihihi....hai semua...!!!!maaflah baru sekarang nak update blog MisEyz BLurz....bukan takde masa.....tapi tak tahu nak cari masa....camne tu erk....hohohoho

setelah sekian lama tak post apa-apa nie....banyak yang Eyz nak ceritakan nie....buat malam yang hening nie...aisemen..mod kesedihan melanda...ahakz....orang mula cuti sekolah balik kampung atau balik rumah....Eyz????mula cuti jer balik KL....APA KES....!!!! 
huhuhuhuhu

dah selesai PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah) seminggu di kampung halaman, cuti sekolah seminggu lepas tu plak balik KL....orang teruskan cuti di kampung halaman, Eyz balik IPG awal plak...apa dah jadi....aiyaleh....tak puas lagi bercuti nie....napelah tak cuti sebulan dua ke....hhmmm....pejam celik pejam celik cuti seminggu macam cuti sehari...hohoho...

Bersama-sama murid tahun 1 yang agresif sangat...!!!hahaha

BETUL TAK...????

pagi tadi Eyz pergi hantar mak dan ayah ke KL Sentral...Eyz rasa macam nak ikut diorang balik LCCT jer.....hohoho.....namun apekan daya...perjuangan di Kuala Lumpur harus diteruskan...aisemen...hahahaha
*saja nak hepikan diri walaupun pilu membawa diri



"Bosannya berada di asrama sendirian nie.....hohohoho...."

"Jom kita sama-sama baca al-Quran malam-malam yang dingin nie"

^_________^