Monday, January 16, 2012

Diriku bersyukur kerana terselamat



syukur alhamdulillah tak ada pape yang berlaku.....hhhmmm.....amat menakutkan dan mendebarkan.....nielah buat pertama kalinya Eyz melihat sendiri rupa dan bentuk serangga bernama CHARLIE....!!!!arghhhh....!!!memang menakutkan walaupun saiznya kecil jer.....hhmm.....


Inilah serangga yang dinamakan Charlie atau nama saintifiknya Rove Beetle iaitu sejenis serangga dari keluarga kumbang yang kebanyakannya berada di kawasan ladang kelapa sawit, padi, dan tempat pertanian...tapi Eyz tak tahulah kenapa boleh ada kat tengah-tengah bandaraya metropolitan Kuala Lumpur nie....hhhmmm....

walaupun saiznya kecil tapi bisanya akan meninggalkan kesan yang amat menyakitkan dan juga mampu meninggalkan parut buat tempoh masa yang lama....tapi yang Eyz boleh katakan di sini, kesan daripada gigitan serangga nie memang dasyat giler....
*dah dasyat, giler lagi...hoho

masa Eyz nampak tu....Charlie nie ada kat tuala mandi Eyz....Eyz baru jaa nak lap muka....sekali terpandang sesuatu kat tuala mandi....

!!...MAKKKK...!!

!!!!!!!!!!.....CHARLIE.....!!!!!!!!!

Eyz nak tunggu apa lagi...bunuh teruslahhh...!!!memang takut sangat tau masa tuu....sampai tidur pun tak lena malam tu hanya disebabkan oleh si Charlie nie....huhuh!!tapi Eyz memang bersyukur sangat.....nasiblah Eyz tak terus lap muka dengan kain tuala tuu....kalau tidak....aduhai....wallahualam....hhhmmmm.....

itulah pertama kalinya Eyz lihat sendiri rupa Charlie nie tau....sebelum nie selalu dengar dari orang lain jaa....yang pernah kena gigit si Charlie nielah....memang nampak sangat lebam lepas digigit dan terkena Charlie nie....seram sejuk Eyz....hhhmmmm....lepas jaa kejadian tu, sebelum tidur kena check dulu semua ok ke tidak....bahaya betul!!!
.
.
.
.
.





"Nielah kesannya...hanya disebabkan serangga kecil kesannya begitu besar sekali...Eyz harap agar dijauhkan dari segala nie...."

2 comments:

NUR AYNIE said...

mintak jaohhhh eyhhh...ishhh

eVa said...

ishhh.. bahaya da jak aiee.. ngga rupa pun tauk.. huhu