Monday, December 26, 2011

Aku Jatuh Cinta Pada Mir Shariman..!!!


!!!.....assalamualaikum semua.....!!!

.....hhhmhhmm.....
malam nie...eyh silap...pagi nie...hihihi..tak sedar pulak dah pagi...ehhe....
Eyz dapat rasakan yang Eyz dah mula jatuh CINTA....!!
aduhai....sengsaranya hati menahan rasa...aisemen...huawah3!!!saja jaa nak bersandiwara di pagi yang penuh heningnya nie....hihihihihi

hari nie, minggu nie, dan bulan nie Eyz dapat rasakan kesyahduan, keikhlasan, dan ketulusan hati yang tersemat di sanubari.....hahahaha
*aku sedang dilanda keangauan yang teramat..!!!

*


**


***


****


*****

diri ini bagaikan tidak mampu mengungkap sebarang kata
hanya mampu berangan-angan adanya 'si dia'
.....hhhhmmmmm.....

*****

****

jangan fikir bukan-bukan yer...!!ihihihi
sebenarnya....Eyz baru jaa habis baca novel 'Cinta Yang Kurasa' hasil karya penulisnya yang teramat kreatif iaitu Anis Ayuni...novel nie merupakan salah satu novel yang sangat popular taw walaupun Eyz baru menyelaminya...hehehe

Eyz sebenarnya bukan jenis suka baca novel pun...Eyz jenis yang suka baca.....hhmmm...suka baca komik Conan Edogawa...!!hahaha!!tapi....lepas Eyz baca novel nie, Eyz boleh taknak pulak lepaskan satu-satu kisah dalam novel nie...Eyz tetap nak habiskan ceritanya dan nak tahu apa jalan ceritanya dan apa penghujung ceritanya....memang seronok sangat sangat lepas dapat habis baca novel nie dan tahu kisah penghujungnya yang terbaik sangat...!!!!Eyz suka sangat hujung cerita dalam novel nie....

Eyz amati sungguh watak-watak yang ada dalam novel nie...Laila...Mir...Raid...ahli keluarga Laila dan Mir...dan banyak lagilah yang buat kita tak bosan...ada yang buat kita betul-betul marah dan sakit hati....ada yang buat kita sedih dan sebak waktu kita tengah syok membacanya....ada yang buat kita simpati dan ada juga yang buat kita tersenyum di saat meneliti dan memahami ayat-ayat yang ada dalam novel nie....hihihi

selain tu....dalam Eyz menghayati baca novel 'Cinta Yang Kurasa' nie...Eyz dapat pastikan yang para pembaca akan jatuh cinta pada watak Laila dan Mir....kalau bagi perempuan semestinya jatuh cinta pada Mir Shariman tu...dari perwatakannya dan bayangan terhadapnya cukup buat hati tergoda walaupun hanya sekadar watak dalam novel...hehehehe....Eyz lah salah seorang daripada yang dah jatuh hati pada Mir Shariman walaupun kondisinya yang sungguh memilukan dan menyayat hati setiap insani.....tapi semuanya tidak dipinta oleh seseorang.....nie Eyz selitkan sinopsis buat semua...!!!

:: SINOPSIS ::
*dari belakang novel...hihihihi


Seingat Laila Nabila, tidak pernah Mir Shariman menoktahkan hubungan cinta mereka, tetapi anehnya lelaki itu tiba-tiba menyepikan diri. Dia cuba merisik punca kemelut yang melanda, namun segalanya kabur. Laila Nabila tahu Mir Shariman masih bernafas di atas muka bumi, tetapi lelaki itu seperti hilang terus dari galeri hidupnya.

Kali pertama bertemu dengan Laila Nabila, hati Raid bagai ditusuk panah arjuna. Dia terlena dalam keindahan cinta yang diimpi. Rasa kasih yang mendasari hati tidak tersembunyi. Dia bagai mabuk kepayang mengejar cinta si bidadari.

Namun bagi Laila Nabila, dia tidak mahu memberi, walaupun sedikit ruang untuk Raid berteduh di bawah sayap kasihnya. Dia ingin terus setia dalam bercinta. Sekeping hati yang teruntuk buat Mir Shariman, biarlah terus menjadi miliknya hingga takdir memisahkan mereka berdua.

Mir Shariman tidak pinta hidupnya jadi begini, tetapi Allah memilih dirinya untuk diuji. Dia tidak dapat mereka sama ada Laila Nabila ikhlas atau menerimanya atas dasar simpati. Lalu, dia pasrah membiarkan hubungan mereka bergerak mengikut takdir ILAHI.

........................................


korang nak tahu lebih lanjut tentang kisah Laila dan Mir dalam novel 'Cinta Yang Kurasa' nie???

!!!...TUNGGU APA LAGI...!!!

jangan tunggu lama-lama tau....pergi beli sekarang novel nie...korang takkan menyesal punya....!!!korang akan rasa nak baca lagi novel nie...tak percaya cubalah baca...!!! ^__^


"Terima kasih Eyz nak ucapkan kepada rakan Eyz, Noor Ashikin sebab telah mengesyorkan novel nie untuk Eyz baca sebelum cuti semester yang lalu...Eyz rasa puas sangat lepas baca habis novel nie..."

4 comments:

aqmahoocyunkqamo said...

nak pinjam novel bole..hihihi

aisyahusna said...

cuba baca novel Uda & Dara...Adam & Hawa karya Aisya Sofea...kompem jatuh cinta dgn watak hero novel 2..hehe...

MisEyz BLurz said...

@aqmahoocyunkqamo
boleh jer...tp kenna ambil sendirilah ye...keke

MisEyz BLurz said...

@aisyahusna
iye????wahhh...nak carilah...!!!hehehe...terima kash^_^