Monday, December 26, 2011

3 Hari 2 Malam


!!!...assalamualaikum dan hai...!!!

minggu lepas Eyz dengan famili pergi Kuching....saja jaa nak cuci-cuci mata lepas cuci mata di Bintulu...tak puas cuci mata di Bintulu kitorang cuci mata pulak di Kuching iaitu bandaraya yang banyak kucing...!!eyh..yeke??hahaha...taklaaa.... 
*bukan kucing tapi KUCHING 

sehari jaa dekat rumah...lepas tu gerak lagi pergi Kuching keeesokan harinya tuu....pergi dua famili....iaitu famili akak dengan kitoranglah....mak...ayah...adik...dan Eyz....ehhee

walaupun perjalanannya mengambil masa 6 hingga 7 jam dari Bintangor...sepatutnya boleh sampai kurang daripada masa tu...tapi...PANDU CERMAT JIWA SELAMAT katakan..!!!hihihihi....walaupun lama dalam perjalanan....banyak pemandangan yang indah yang akan korang lihat sepanjang perjalanan tu.....

:: ANTARANYA ::



:: yang nie Gunung Lesung ::

"Lama dah Eyz nak ambil gambar Gunung Lesung nie...akhirnya tercapai jugak...hihihi...dengar ceritanya Gunung Lesung nie ada kaitan dengan lagenda Puteri Santubong dan Puteri Sejinjang....Gunung nie memang unik sangat sebab bentuknya seakan-akan lesung yang digunakan untuk menumbuk padi....bukan lesung batu untuk tumbuk belacan...bukan taw...ehhe"

dalam masa tu kitorang berhenti-henti jugak...makan-makan kat Sri Aman....solat Zohor kat masjid di Balai Ringin...bukan sepanjang jalan tak henti 
*kondemlah kalau tak berhenti...hihihi

sampai jaa kat Kuching kitorang terus pergi ke Mendu Inn....baring-baring kejap
*sempat lagi tidur tuu...hihihi

tak sampai satu jam pun tidur ayah bangunkan ajak pergi Waterfront Kuching...bawa anak-anak kakak jalan-jalan ambik angin kat situ....nasiblah cuaca baik petang tu....

:: Bangunan Parlimen Negeri Sarawak :: 


:: Astana Kediaman James Brooke :: 


:: Tiga beranak sempat posing kat Waterfront, Kuching ::
"aik...Eyz paling tinggilah kat sini...kekeke..."

Keesokan harinya....kami pergi ke Indian Street....tempat yang menjadi kemestian untuk kitorang pergi....tempat mak Eyz shopping....hohohoho...Eyz dengan ayah cuma tengok orang jer kat laluan Indian Street tu sementara tunggu mak habis beli senarai barang yang dia nak beli....

:: nasiblah tak ramai orang masa tu...kalau tak peninglaa kepala....dahla panas terik ::

kitorang terus balik hotel lepas makan tengahari...letih sangat...petang tu pulak hujan punyalah lebat....sampai kitorang sesak kat jalan raya...dua,tiga jam dalam kereta....hhmmm...akhirnya sampai malam bersesak kat jalan raya....kitorang makan malam kat Pasar Satok...kenyang...kenyang!!!I liked!!!hihihihi

....esoknya pulak....
!!!...MASA UNTUK BALIK BINTANGOR...!!!

!!!!.....BYE BYE KUCHING.....!!!!

hihihihi

No comments: