Wednesday, December 21, 2011

2 Hari 3 Malam


!!!!!...assalamualaikum...!!!!!

haaa....baru arinie nak update....3 hari tak update blog....windu pulak....semalam letih sangat...tak sempat nak update....semalam Eyz baru jaa balik dari Bintulu....ikut rombongan pejabat tempat ayah Eyz kerja....2 hari 1 malam kami di Bintulu....tinggal di chalet di Similanjau....seronok memang seronok tapi penatnya duduk dalam bas lama-lama....al-maklumlah ikut rombongan....kalau tak dah bolehlah pakai kereta sendiri....tapi lagi ramai lagi seronok...kan....kan....

dalam perjalanan nak pergi ke Bintulu hanya satu perhentian tempat kami berhenti iaitu di Selangau....beli apa yang patut untuk makan dalam bas....kalau tidak mata nie asyik nak tidur jaa....huhuhu....dalam perjalanan nie jugak macam-macam jenis rumah panjang yang boleh dilihat....ada kat lereng bukit...ada atas bukit....ada depan jalan raya....cantik-cantik jaa....tapi malangnya tak dapat nak ambil gambar....bas gerak laju sangat....hohohoho....tapi adalah sebuah dua sempat ambil untuk tatapan kalian^__^


kami bertolak jam 8.30 pagi dan sampai di Similanjau jam 12.00 tengahari....chalet dia cantik sangat....rupanya macam satu rumah tapi ada dua bilik satu ruang tamu....kalau sesiapa yang nak suasana yang tenang dan aman bolehlah pergi ke Similanjau....pemandangan pun cantik....dalam kehijauan hadapan chalet tapi di depannya lagi ada pantai....tapi yang sayangnya tak boleh nak pergi pantai....ombak terlalu besar tapi taklah sebesar ombak tsunami dan tak sehebat ombak rindu...kekekeke

:: pembahagian makanan tengahari dan bersiap 
untuk ke chalet masing-masing :: 

:: otw nak pergi chalet ::

:: tengoklah cuaca kat sana...hujan turun lebat sangat tapi cantik ::

:: sampai jaa di chalet terus amik gambar dengan adik...hihi ::

sebelum sampai ke Similanjau tu pun kami terlepas simpang...nasiblah kereta tak banyak sangat...bolehlah bas undur balik....hohoho....ada satu tempat tu jugak kami nyaris-nyaris kemalangan....pemandu bas tu larh....asyik tengok kanan kiri jaa...entah apala yang buat dia celaru sangat sampai tak keruan pandu bas...nasiblah ayah Eyz sempat jerit kat depan....kalau tidak...huhuh...tak pasal pasal masuk surat khabar  pagi Selasa tu...dahlah atas jambatan...alhamdulillah tak jadi papa yang tak diingini...hhhmmm.......

:: jalan yang sepatutnya yang ditujui yang nyaris terlepas ::

...DAN...
petang Isnin tu jugak kami buat persiapan untuk bbq malam tu....ada kepak ayam....ada nasi dan sambal mempelam....ada jugak buntut ayam a.k.a tongkeng ayam...hahahaha...SEDAP...!!!ada jagung bakar....macam-macam adalaahhh....sampaikan malam tu tak sempat nak bakar semua sebab terlalu banyak.....makan pun tak larat dah....tapi jagung bakar semuanya berebut-rebut nak makan jagung bakar bersalut planta....YUMMI...!!!hehehe......

:: banyakkan kepak ayam nie...30kg mana taknya ::

masa bbq tak sempat nak ambil gambar sebab gelap sangat malam tu....al-maklumlah sekadar guna kamera handphone jaa...tapi memang seronok sangatlah sebab dapat makan sampai kenyang tahap dewa...!!!hihihihi....masa bbq tu pun asyik nak hujan jaa....cuaca nie cemburu betul dengan kami yang nak bbq....huhuhu....

esok harinya pulak kami pergi jalan-jalan kat Pasar Tamu Bintulu....semuanya nak beli belacan Bintulu....kalau korang nak tahu....di Bintulu nielah tempat belacan yang dibuat paling sedap dan tak berbau...kalau sesiapa yang pergi kat sini takkan lepaskan peluang untuk beli belacan sebagai ole-ole...yang nie mak cik yang jual belacan yang bagitau....hehehe....


lepas pergi ke pasar tamu, kami pergi ke Taman Tumbina...tempat flora dan fauna...yang sempat kami tengok kat sini...harimau...beruang hitam...pelbagai jenis enggang...pelbagai jenis burung....tu jelah.....hahaha...tak sempat nak usha semua binatang kat sini...mana taknya....yang pergi semua lemah lutut...keke...semuanya tak larat...kanak-kanak jaa yang lari sana sini naik turun bukit sebab syok sangat nak tengok binatang....aku pun salah seorang daripadanya...hihihihi....


:: warga pendidikan bertungkus-lumus daki bukit dengan baju korporat ::
:: hihihihihihi ::

:: nie jelaa binatang yang sempat dilihat ::
:: yang tak seronoknya susah nak ambil gambar sebab tak jelas oleh sangkar ::

Selesai jalan-jalan di Taman Tumbina kami pun balik ke Bintangor....dalam perjalanan balik tidur jaa memanjang...letih sangat...!!hihihi...kira-kira pukul 6.00 petang kami sampai di Pejabat Pendidikan Daerah Meradong, Bintangor....

!!!.....SAMPAI DI RUMAH.....!!!


"Itu jela yang dapat dicoretkan dalam entri malam nie...nak packing lagi sebab esok nak pergi Kuching pulak....nantikan entri yang baharu pada hari yang entah bila....hihihi...salam semua...!!!"

4 comments:

Abang Jonni said...

huiyyoooo... banyaknya kepak ayam....
huhuhuhuhu

MisEyz BLurz said...

@Abang Jonni
memang banyak sangat sangat...yg makan bukan pun ramai..ehhee

asya. said...

da baca kehkeh .
untunglahh boley g jenjln ~~ ;p

MisEyz BLurz said...

@asya.
alaa..biasa2 jer...cah lgi jauh merongeng tuu...hehe