Wednesday, August 31, 2011

Salam Aidilfitri Salam Merdeka

!!!.....assalamualaikum.....!!!
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
DAN
SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN
!!!!!!!!!!!!!!!

inilah pertama kalinya
kita menyambut raya sama-sama dengan sambutan kemerdekaan
macam tak percaya jer kan
...huhuhuhu...

dalam kesempatan ini
saya MisEyz BLurz
ingin memohon maaf
....jika....
pernah tersilap kata
terkasar bahasa
sehingga menyinggungkan hati dan perasaan kalian
dan
mohon maaf
dengan tingkah laku diri ini yang menyakitkan hati kalian
MAAFKAN DIRI INI
tidak semua antara kita yang betul-betul sempurna
setiap insan di muka bumi ini ada kurangnya

ku akui
banyak khilafku
yang menyakitkan dan menyinggungkan perasaan kalian
..........di sini..........
...hari ini...
.....saat ini.....
ampunkanlah kekhilafan diri ini

mungkin kadang-kala
senyuman tidak terukir dari bibirku pabila bersua
dan ini
menyakitkan hati kalian
maafkanlah diri ini

:: aku sedar siapa diriku ::
SEKIAN

"Sambutlah Hari Raya Aidilfitri dan Hari Merdeka pada tahun ini dengan gumbiranya"
"Hargailah saat bersama keluarga sementara masa masih belum mencemburui kita..ehee"


^____^


Friday, August 26, 2011

Cinta Tak Mengenal Usia

"Cinta Tak Mengenal Usia"
???....yeke....???

mungkin YA
mungkin TIDAK
mungkin TAK TAHU
.....hohohohohohohohohoho.....

mungkin YA
tapi kita tak tahu kan isi hati si dia

mungkin dari bibirnya
"alaa...usia bukanlah penghalangnya..."

dalam hati si dia
"eeee....tualah dia tuu....huhuhu..."

...namun begitu...
setiap jodoh kita Allah s.w.t yg tentukan
kita hanya mampu merancang
kan...kan

:: saja ja nak merapu nie ::
:: jiwa dilanda 'keangolan' nak balik raya::
!!!....uwaaaa....!!!
NAK BALIK SEKARANG


:: hiasan semata-mata ::

Saturday, August 20, 2011

Ayah...Bapa...Papa...Daddy

kita haruslah bersyukur
kerana masih mempunyai seorang ayah yang amat menyayangi anak-anaknya
.....walaupun.....
kasih sayang
DAN
cinta akan anak-anaknya
sukar untuk ditayangkan
tidak seperti seorang ibu
...namun...
sayangnya tak pernah luntur buat anak-anaknya

AYAH
engkaulah wira
engkaulah pelindung anak-anakmu
walau bahaya yang mendatang
keselamatan keluargamu menjadi keutamaan dirimu
berbanding dengan keselamatan dirimu sendiri

AYAH
engkaulah perwira dalam hidupku
walau payah sekalipun
untukmu menunaikan hajatku yang aku tidak sedar
menyusahkan dirimu
engkau tunaikan jua hajat anakmu itu
maafkan diriku
AYAH

.....walaupun.....
tampaknya kami lebih menunjukkan sayang kepada bonda
dari pancainderamu
....tetapi....
di hati kami tak pernah luntur sayangnya padamu
seperti sayangnya kami pada ibu

AYAH
dirimu tak pernah jemu
menyusun kata-kata nasihat buat anakmu
walaupun
kadang-kala dirimu melenting
disebabkan oleh karenah anak-anakmu
...namun...
segala yang kau lakukan
baik untuk anak-anakmu

AYAH
maafkanlah segala kekhilafanku terhadapmu
diri ini tahu
banyak perkara yang telah menyusahkan dirimu
.....tetapi.....
dirimu tidak pernah menuturkan kata-kata
yang menyakitkan hati anak-anakmu
dirimu tidak pernah  muak dengan telatah anakmu

MAAFKAN KAMI
AYAH
:'(



Thursday, August 18, 2011

Charlie yang Kiut

Kiutkan Charlie
bukan Charlie's Angel ok
....tapi....
CHARLIE
@
KUMBANG ROVE
@
SEMUT KAYAP
@
SEMUT SEMAI

sebelum nie
aku memang tak tahu pun pasal Charlie nie
Charlie nie sejenis serangga
...yang cantik...
.....yang kiut.....
menawan hati pabila melihatnya
hohohohoho
!!!..TAPI..!!!
BISANYA
!!!...MANTAP WOOOO...!!!

:: nielah Charlie tu ::
cantikkan struktur badan dia

serba sedikit info tentang 
CHARLIE

:: MAKLUMAT ::
*saiznya kurang 1 cm*
*mempunyai sayap yang lutsinar*
*akan menaikkan bahagian abdomennya apabila diganggu kelihatan seperti kalajengking*

:: KESAN KPD MANUSIA ::
*Persentuhan denganCharlie semasa bergerak/ tidur, 
menghancurkannya pada badan/ 
menggosokkan dengan jari yang kotor 
akan menyebabkan konjunktivitis dan penyakit kulit yang teruk*


:: UNTUK MENGHINDARINYA ::
*kurangkan penggunaan lampu*
*Jangan duduk berhampiran dengan cahaya/ lampu*
*jangan memukul kumbang yang terdapat pada badan*
*cuma hembus/ tiup untuk menghindarinya*
*jika tersentuh, basuh segera kawasan yang bersentuhan dengan sabun dan air*
*sesiapa yang mengalami alahan kulit yang teruk mestilah mendapat rawatan perubatan*

"Berhati-hatilah ya terutamanya pelajar-pelajar IB"
"Dimaklumkan bahawa di IB pun ada si Charlie nie"
uhuhuhu

"Ku mohon hindarilah dari segalanya nie...AMIN"

Tuesday, August 16, 2011

Bagaimana...???

tiba-tiba pulak rasanya nak buat entri pasal nie
..........hhhhmmmmmm..........
lepas baca wall FB member tadi
terbayang pulak perasaan orang yang paling dekatkan
hhhmmmmm

macam mana ek
kalau dalam sekelip mata jer
kita kehilangan orang yang paling dekat dengan kita
tak kisahlah sesiapa
....tapi....
orang yang betul betul kita kenali

teringat aku kisah lalu
pernah diperlakukan sebegini rupa
air mata tak pernah terpisah dari kelopak mata
walaupun sedetik
namun
apakan daya kan
setiap manusia akan pergi jua
walaupun hati memang sengsara tak terhingga
.....tapi.....
harus redha akan ketentuan-Nya
hanya doa yang mampu kita sedekahkan
kepada yang telah tiada
hhhhmmmmm

:: al-Fatihah ::


Sengsaranya

!!!...aku perlukan si dia...!!!
apakan daya
di sini tiada hendaknya
entah di mana ku ingin cari ganti

....SUNGGUH....
sungguh menyakitkan
sungguh sengsara rasa diri
menahan sakit tak terperi
di manakah dikau sayangku
aku SANGAT SANGAT memerlukan kau
supaya mampu melegakan diri ini
.....hhhmmmmmmm.....

owh
ubat cap rusa


mengapalah kau tak ada dijual kat sini
sakitnya perut ini tak terkata
aduuuhhhh
huhuhuhuhuhu


Sunday, August 14, 2011

Letih punya pasal

!!.....FUHHH.....!!
letih punya pasal
nyaris-nyaris tak terbangun sahur
dalam
14 hari puasa nie
nielah hari pertama aku nyaris-nyaris tak bersahur
...hohohohohoho...

hanya sempat bersahur dengan
kurma + air mineral jerrr
.....hahahahahha.....

letih-letih jer mak aku kirim makanan dari abang aku
...udang masak merah...
.....sambal petai.....
...sambal ikan lumek salai...
nyummm....nyummm
kiknik jerlah sampai berbuka kelak
.....hohohoho.....

sabar yer
..........udangggg..........
......petai......
ikan lumek salai
berbuka nanti aku makan kau yer
(sambil menelan air liur)
hahahahaha
!!!jangan...jangan...!!!
batal puasa aku
ahakz

Terima Kasih
MAK
cayunx kat mak
.....hihihihihi.....

Saturday, August 13, 2011

Selamat Bersahur

:: hari ini ::
puasa yang ke-13
pejam celik pejam celik
dekat seminggu dah kita berpuasa kan
.....dan.....
dekat seminggu jugaklah aku sahur sorang-sorang
...huhuhuhuhu...

kadang-kadangkan
sampai tak tahu dah nak sahur apa
kalau boleh nak jer kasi kelainan setiap kali sahur
...namun...
apakan dayakan
makanan yang terhad
.....hohohoho.....

saat-saat beginilah
perasaan rindu melanda
rindu mak ayah bangunkan sahur
sahur bersama keluarga dengan mata yang masih kuyu
hahahahaha

kadang-kadang
makanan depan mata ditatap jer
sebabnya tak lalu nak makan
.....dan sekarang.....
mencari-cari pulak makanan tuk bersahur

MAKNANYA

"Kita haruslah sentiasa bersyukur dengan apa yang ada"

SELAMAT BERSAHUR SEMUA

Keinginan_ku

:: dahulu ::
ayah pernah kata
"kalau kau dapat IPG cni nanti ayah belikan kereta tuk kau"
.....tetapi.....
apakan daya
aku tidak ditawarkan ke IPG di tempat aku
aku dihantar jauh nun di perantauan
.........
dalam Malaysia lagilah
...hohoho...

:: sekarang ::
aku dah mula tertarik dengan satu kereta nie
kalau bolehkan aku memang nak sangat kereta nie
dulu pun aku pernah ajukan perkara nie kat ayah aku
.....tapi.....
ayah aku kata
"tak sesuailah kereta tu dengan kau"
???...SEBAB...??? 
sebabnya kereta tu lebar sangat
nanti susah kau nak pandu
aku sedar aku kecik comel 
isk...isk...isk
.....hahahaha.....

namun demikian
aku seperti bertekad untuk memiliki kenderaan tersebut
aisemen 
*skema alu jak ayat*
...huhuhu...

??..korang rasa kereta apa ek..??
???..Mercedes Benz..???
???...Vios...???
owh, tidak sama sekali
hok nielah menjadi feberet aku sekarang nie
tak tahulah sempat ke nak miliki myvi nie
berangan-angan jerlaa kan
...hohohoho...

tak salahkan kalau kita nak berangan
manalah tahu
suatu hari nanti
angan-angan menjadi kenyataan
kan..kan
hihihihihi
!!!...AMIN...!!!

Mula dah...mula dah...

.....hohohoho.....
nie yang aku malas nak main BLOG BLOG nie
sekali buat post melambak-lambak pulak nak buat yang lain
.....alahai.....
sampai kerja pun diabaikan nie
!!!...TOLONG....TOLONG...!!!
merapu tak habis-habis nie
...hohoho...

!!!....MAKK....!!!
!!!!...aku sik saba mok balit sinun...!!!!
hohoho

tinggal dua minggu lagi nak cuti nie
!!!...tak sabar tak sabar...!!!
rindu kalian kat sana

!!!!....muuuuaaahhhh....!!!!

!!!...CAYUNX KORANG...!!!

Masa untuk membosankan diri dengan tugasan

!!!....aarggghhhhh.....!!!
!!!....aaaaaarggggghhhhhhhh.....!!!
??...tensen sangat ke...??
...hahahaha...

bukan tensen sebab tugasan yang semakin melambak
.....tapi.....
tensen sebab
BOSAN GILER YOPP

bilalah nak merajinkan diri nak buat assignment nie
ish...ish...ish
idea...idea...idea
di manakah dikau berada sang Idea
tolonglah diriku
.....hohohoho.....

selagi esok tak hantar selagi tu lah kurang idea nie
...kononnya...
.....hahahaha.....
bilalah nak insaf nie kan
!!!...MisEyz BLurz....!!!
!!!!!....INSAFLAH DIKAU......!!!!!
....huhuhuhuhuh....

sekarang nie
satu persatu dah tugasan datang
dengan Seni Visual lagi
dahlah kurang kreativiti nie
...aduhai...
nak mulakan tugasan pon BLURZ nie
!!!...adooohhh...!!!

"takpe...takpe...relax dan tenang...sekali idea mendatang siap terus tu...kononnyalah...hahaha"

Friday, August 12, 2011

Mata owh Mata

mata nie kan
makin hari makin manja giler
aku pon naik heran dah
nak kata tak cukup tido
dah lebih daripada cukup aku tido
...huhuhuhu...

asal ada masa free jer ngantokz laa mata nie
plan tak nak tido
.....tapi.....
dah ngantokz kan
katil pon memanggil
............soooooooo............
!!!...APALAGI...!!!
!!!...TIDOLAHHH...!!!
...hohohoho...

cubalah kau mata
baca buku ke
belajar ke
nie tak
asyik nak membuta jer
.....apedaaa.....

nie pon ngantokz dah nie
...hahahahaha...
kalau baring konfem tak sedar dunia dah nie
ahakz

"Bertahanlah dikau mata....janganlah dikau asyik nak bermanja jer keja...aiyaleh"

:: edited ::

Pertama Kali_ku

...semalam...
11 Ogos 2011, Khamis
habis jer kelas Pendidikan Jasmani kat padang
aku ngan member aku
pergi ke bazar ramadhan

balik dari bazar kitorang rushing macam kena kejar anjing jer
bukan ape pon
takut tak sempat berbuka puasa kat hostel
.....TAPI.....
memang pon tak sempat berbuka kat hostel
kitorang berbuka tepi jalan jer
...hahaha...

nielah pertama kalinya
...aku berbuka tepi jalan...
..duduk kat sisi jalan..
berbuka dengan air sirap jagung

kitorang berbuka ditemani oleh tentera nyamuk yang ingin menyerang
....hohohoho....
mengganggu jer kan
tak boleh nak tengok orang senang sikit
apedaa NYAMUK nie
nasiblah tak kena denggi
ohokz