Friday, June 17, 2011

Kenangan Lalu

.....rabu lalu.....
mak aku mintak aku pergi ambil adik aku balik sekolah
...tanpa membantah...
aku pun pergi

tengok budak-budak balik sekolah
teringat masa sekolah rendah dulu
nielah dewan, pondok, dan pokok tempat aku selalu main dulu
dengan kawan-kawan aku
....hihihihihi....



biasalah kan
masa budak-budak dulu
adalah kenakalan 'sikit'
.....kekekeke.....

...teringat dulu...
lepas balik kelas petang
aku selalu dok tunggu mak aku ambik kat pondok tu
...kadang-kadang...
sampai aku tinggal sorang kat situ
nasiblah sekolah kat kampung
orang semua dah balik
tinggal aku seorang jer lagi
yang belum balik

dulu pernahlah ada seorang ***a* tu
asal balik jer dia aim aku kat pondok tu
ajak aku naik motor dia
biar dia hantar
...eeeuuuww...
xmawla aku
sampai aku sembunyi kat pokok bunga di sebalik pondok tu
....sebab....
xmaw naik motor dengan si dia tu
...hahahaha...
kawan-kawan aku perasan aku sembunyi
kat semak tu
...kekekekeke...
taktawlah apa point si dia tu
......kadang-kadang......
lucu pun ada kalau ingatkan balik
perkara yang lepas kan
hanya menjadi ingatan semasa
hehehe

banyaklah kenangan
masa sekolah rendah dulu
rindu saat tu
kitorang laki pompuan macam adik-beradik
???...tapi sekarang...???
semua malu-malu kucing dah
??..kan kan...??
hehehehe





:: kenangan yang takkan lupus dari ingatan ::

pernah masa minggu terakhir lepas upsr
kitorang main bola keranjang
kelas kitorang memang tak 'ngam' sangat kat kelas sebelah
sampai selalu sangat gadoh
ganas woo masa kecik-kecik dulu
.....tapi.....
akulah yang mudah nak nangis
...huhuhu...

kelas kitorang xmaw main bola keranjang
kitorang nak main bola jaring
sampai ada yang nangis nangis
hahahahhaa
luculah masa tu

kitorang pon pernah main bola sepak
perempuan plus laki-laki campur main kat padang
kitorang lawan
sampai ada yang main masak-masak
depan gol
hahahahaha
bola masok gol pon main tengok jer
hahaha
tapi tetap BEST
bukan letih main bola pon
letih ketawa jer memanjang
.....hmmmmmmm......
rindunya saat jadi kanak-kanak dulu kala

???...sekarang...???
belasan tahun dah berlalu
masing-masing dengan kehidupan masing-masing
ada yang dah kahwin
ada yang dah bertunang
....hehehe....

"MisEyz BLurz doakan semua bahagia dan hepi-hepi selalu k...uinx2!!~~"

No comments: