Sunday, June 12, 2011

Gear Punya Pasal

nak kata tua
taklah tua sangat
..tetttt..
....hahahahaha....


aritu masa jalan-jalan kat umah kawan bawaklah kereta
kereta manual..tak pandai sangat yang auto
manual pun manual lah kan
yang penting dapat jalan-jalan makan buntot ayam panggang
kekekeke
balik ke perkara sebenar
hohohoho
..................
lama sangat dah tak bawak kereta
tu laa pasal 
(alasan...!!!)

masa nak balik tuuu
nak reverse kereta
dalam gelap katakan
(alasan lagi...!!!)

.....terfikir.....
hmmmmmmmm
mana ek gear reverse????
tolak ke atas tepi kiri ke???
tolak ke bawah tepi kanan???
panjang fikir dalam gelap
(ada lampu taknak buka...pura-pura pandai katakan...ahakz)

last-last aku cuba tolak ke atas tepi kiri
"aik...pekes plak kereta nie gerak ke depan???"
"lahhh....gear satu rupanya...silap....hohoho"
lepas tu aku tolak bawah tepi kiri
"uitz...lain macam jer kereta nie"
hmmmmmm
"lahh....gear dua..."
aikkk...manala gear reverse nie
lama aku dok pikiq-pikiq dalam kereta sorang-sorang

...akhirnya...
barulah aku ingat gear reverse belah kanan bawah
....aiyalehh....
aku rasa mesti kawan aku yang duduk kat tangga umah dia hairan
kenapa aku tak gerak-gerak lagi
hahahaha

.....sebenarnya.....
yang dalam kereta tu terlupa mana satu gear reverse
hehehehehe
dalam senyap
dalam kegelapan malam
...rupa-rupanya...
ada udang di sebalik batu
.....hihihi.....

baru beberapa bulan tak bawak kereta dah lupa
...ish...ish...ish...


No comments: