Tuesday, December 14, 2010

Ingin Saling Mengenali

lama pulak rasanya tak kemas kini blogger nie
...hai semua....assalamualaikum...
sebenarnya rasa bosan sangat
DAN
tiba-tiba pulak nak buat entri pasal 
Buah Tempatan Sarawak
TAPI
tak dapat nak tulis banyak-banyak
terliur pulak rasanya...hihihi

:: BUAH ENGKALAK ::

sesiapa yang tak pernah tengok buah nie mesti nampak pelik kan
belum CUBA belum TAU
SODAP SIOT...!!!
buah engkalak nie kita tak makan macamtu jer
...mula-mula...
tanggalkan tampok yang warna hijau tu
lepas tu, rendamkan dengan air suam
lepas buah nie dah rasa-rasa lembut jer baharulah boleh makan
kalau nak lagi sedap...campur sedikit garam
baharulah boleh dimakan dengan nasi ataupun makan macamtu jer
cuba ar baharu tau camne rasanya...yummi...
.....hehehehe.....

:: BUAH DABAI ::

haaa....yang nie pulak buah dabai
dabai ok bukan Dubai pulak..hohoho
cara makan sama jer dengan buah engkalak tu tadi
TAPI
kalau makan dengan kicap WOW!!!!
....lagi SEDAP....
**alamak..!!terliur pulak saya..nyum2!!hihi**
ramai yang suka makan buah dabai nie
kalau dibandingkan dengan buah engkalak tu
tak tahulah nape
bagi saya dua2 sedap...nyum2!!hehe
TAPI
buah-buah nie kena tunggu musim dulu
sekarang bukan musimnya
tak dapat pulak saya nak merasai keenakkannya sebelum balik KL
.....hhmmmmmmmm.....

2 comments:

beloGIsam said...

semenanjung xder plak ni

MisEyz BLurz said...

@beloGIsam dabai ada kat smjg tp jual yg dah dipacketkan..xsedap sebab dah jd mcm jeruk..pelik rasanya..tp ada yg suka..Eyz xsuka..ehhee