Tuesday, December 28, 2010

perbezaan buah tisau dgn buah mata kucing???

nak tahu apa bezanya antara buah tisau dengan buah mata kucing????
saya akan tunjukkan perbezaannya berdasarkan gambar nie ok
supaya lebih jelas..kan2??ehee
^_^

:: buah tisau ::

 :: buah mata kucing ::

macam mana???boleh bezakan tak??
...hihihi...
dari segi warna,
kulitnya,
rasanya...
memang berbeza
tapi isinya sama kan??
....hmmmm....
kalau dipandang macam nie memang sama
tapi ada bezanya
isi buah mata kucing nie lebih tebal kalau dibandingkan dengan buah tisau
kemanisannya pun berbeza
buah mata kucing lebih manis daripada buah tisau
kesedapannya pulak...hohoho
bagi saya
buah tisau sedap lagi
bagi sayalah tak taw pulak cita rasa orang lain
....hehehe....
harap-harap boleh bezakan ek
kalau nak rasa betul-betul
jum datang Sarawak
rasai sendiri ok
..........hehehehehe..........

Lelaki..?? Perempuan..??


Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. 
Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan.
Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”

Saturday, December 25, 2010

7 hari lagi

MAKKK....!!!!
TAK MAW BALIK SANA MAKK....!!!!

......hmmmmmm......

CUTI BAKAL BERAKHIR..!!!
...namun...
apakan daya
perjuangan perlu diteruskan
rasa tak sabar nak balik sana pon ada gak
malas pon ada gak
....aduhai....
FENING-FENING!!!

harap-harapla result exam hari tu ok
janganla teruk sangat...hoho
takut pon ader gak

harap-harapla tahun depan hepi-hepi
tak maw sedih-sedih
ceria-ceria selalu
...hohohoho...

janganla diberatkan sangat dengan mis assignment
....ADOH....
CAPEK SIHHHH....!!!!


Ibu Negeri Ku

:: KUCHING ::
pejam celik pejam celik banyak jugak perubahan KUCHING ek
memang terasa lama dah tak pergi KUCHING
...akhirnya...



letih-letih dalam perjalanan sampai jer kat KUCHING terus pergi waterfront Kuching
.....wow.....
semakin cantik pulak tebing waterfront



bangunan DUN SARAWAK macam semakin dekat jer dari tebing waterfront
CANTIKNYA....sungguh tersergam indah.....


kediaman Brooke dari seberang waterfront


sambil jalan-jalan cuci mata
tiba-tiba pulak ada kapal pelancong melimpas
wahh....ramai siot dalam tu...hoho
sebelum nie xde pon kapal tu
memang sah lama sungguh tak pi Kuching..kan2...
.....hmmm.....


rasa tak puas pulak pegi Kuching
tak singgah Serikin pulak tu...alahai...
...yang penting...
INDIAN STREET mesti singgah!!!!
..........hehehehe..........


Wednesday, December 15, 2010

lagi-lagi BUAH

....hahahahaha....
asyik-asyik dengan buahan jer nie
...hehehe...
sekarang buah apa pulak ekk
...hmmmmmmmmm...

:: BUAH TAMPOI ::

pelik jer kan namanya...hihi
buah nie tebal pada kulit jer
TAPI
isi dia sikit jer
sebab tu ar rasa tak puas kalau makan sebiji jer
biji dia pon besar lagi daripada isinya
kalau nak makan buah nie
saranannya jangan telan biji dia tau
nanti tak pasal-pasal susah nak g melepas kat tandas
....TETT....
hehehe

:: BUAH ISUK ::

kalau dipandang macam buah durian kan
mungkin buah isuk nie saudara-mara durian kot
...hehehe...
TAPI
sememangnya ada perbezaannya
tengok duri buah nie
lebih panjang dan tajam daripada buah durian sendiri
isi dia pon warna lain
isi buah nie lebih kering daripada isi buah durian
tak kotor sangat kalau makan
...ehee...
saiz dia pon takla besar sangat
kiut jer...hehe
duri dia tu jer yang menakutkan
kalau dibaling kat kambing
kot-kot tak sempat nak mengucap kambing tu
......hehehehe......
just kidding

**cuba-cubalah yer**

jom-jom tengok BUAH

:: BUAH TERAP ::

entri kedua pulak
...sori erk...
sebenarnya saya tak suka nak buat ayat panjang-panjang
nanti jadi bosan pulak..kan??huhu

berbalik kepada  gambar kat atas tu
buah tu buah terap
my favourite tau...hehe
isi dia macam buah cempedak kan
TAPI
memang tak sama...hohoho
dengan kemanisannya
bersama-sama kelembutannya pabila berada dalam kunyahan
nyum2...!!!
aisemen...hehehe
bagi saya
buah nie LAGI SEDAP tau daripada buah cempedak
...yummi...
hihihihi

:: BUAH TISAU ::

....hmmmm....
pertama kalilah saya tau nama buah nie buah tisau
hehehehehe
saya makan jer
TAPI
tak tau pulak nama buah nie..hihihi
isi buah nie macam buah mata kucing
tengok kat gambar kedua tu
isi dia nipis jer sebenarnya kalau dibandingkan dengan buah mata kucing
manis buah tisau nie pun kurang daripada buah mata kucing
buah mata kucing tau bukan mata kucing pulak
hohohoho
TAPI
opkoslaa sedap lagi buah tisau nie
...hehehe...

**mai ar sini kalau nak rasa...hihi..tapi kena tunggulah musimnya ek....ehe**





Tuesday, December 14, 2010

Ingin Saling Mengenali

lama pulak rasanya tak kemas kini blogger nie
...hai semua....assalamualaikum...
sebenarnya rasa bosan sangat
DAN
tiba-tiba pulak nak buat entri pasal 
Buah Tempatan Sarawak
TAPI
tak dapat nak tulis banyak-banyak
terliur pulak rasanya...hihihi

:: BUAH ENGKALAK ::

sesiapa yang tak pernah tengok buah nie mesti nampak pelik kan
belum CUBA belum TAU
SODAP SIOT...!!!
buah engkalak nie kita tak makan macamtu jer
...mula-mula...
tanggalkan tampok yang warna hijau tu
lepas tu, rendamkan dengan air suam
lepas buah nie dah rasa-rasa lembut jer baharulah boleh makan
kalau nak lagi sedap...campur sedikit garam
baharulah boleh dimakan dengan nasi ataupun makan macamtu jer
cuba ar baharu tau camne rasanya...yummi...
.....hehehehe.....

:: BUAH DABAI ::

haaa....yang nie pulak buah dabai
dabai ok bukan Dubai pulak..hohoho
cara makan sama jer dengan buah engkalak tu tadi
TAPI
kalau makan dengan kicap WOW!!!!
....lagi SEDAP....
**alamak..!!terliur pulak saya..nyum2!!hihi**
ramai yang suka makan buah dabai nie
kalau dibandingkan dengan buah engkalak tu
tak tahulah nape
bagi saya dua2 sedap...nyum2!!hehe
TAPI
buah-buah nie kena tunggu musim dulu
sekarang bukan musimnya
tak dapat pulak saya nak merasai keenakkannya sebelum balik KL
.....hhmmmmmmmm.....

Thursday, December 9, 2010

Terima Kasih Mak


THANKS MOM..!!!!
^_^
wahh..kenyangnya malam nie....keke...
...menu tuk malam nie...
sate ayam, ayam panggang, ketupat segera
...hehehehehe...
semuanya dari air tangan bondaku yang tersayang
muuuuaaahhhh....!!!
LOVE YOU, MAKKK...!!!

ingatkan nak BBQ tuk satu muharram
asyik semua dengan kerja masing-masing
...soo...
hari ni plak
takpe kann...yang penting masih bulan muharram, kan-kan
......hihihihihihi......



Wednesday, December 8, 2010

hannnchiuuu....!!!

arghhhh....!!!!

kejap ada kejap tak ada
BENCI betul arrhhhh...!!!
SELESEMA!!! 
OH,TIDAK...!!!
ingatkan dah OK...tengok-tengok menjadi-jadilah pulak
......alahai......
haaaannnnnchhiuuuuu.....!!!
haaannnnnnnchiuuuuuuu...!!!!!
kasi ar aku rehat gak
ni tak, asyik gatai jer hidung nie
huhuh...haannnchiuuu...!!!
(-__-)"

YA....TIDAK...YA....TIDAK..????

nape berkerut dahi tu???
hairan ek tgk tajuk blog MisEyz BLurz arinie
...yelatuu...
TAPI
sungguh...!!sungguh diri ini masih dalam keadaan BLURZ
....hohohoho....
ya???tidak???
......hurmmmmm......

rasa tak percaya jer yang Bintangor dahda Sugarbun
hahahaha
rasa dalam mimpi jer tgk terpampangnya SUGARBUN kat situ
...hahahahahha...
rasa nak gelak pon ada tapi dah abih gelak dah
dengan diorang...Samai & Mason....
hohohohoho
baharu SB
belum tau lagi kalau-kalau Pizza Hut pulak....
tak pun KFC ke..lagi laaa....haha


TAPI
bagus jugak kalau betul-betul SB kat sini
bolehlah pi lepak-lepak dgn member kat situ kan
hehehehe

SUGARBUN....!!!
TUNGGU AKAN KEDATANGAN KAMI...!!!

..........hehehehe..........

Monday, December 6, 2010

di saat kebosanan

alahai...macam plan yg tak menjadi jer cuti-cuti nie
alamatnya blek IB mcmtu jelaa...hohoho
...sooo...
kerja-kerja yg ntah papa di saat kebusanan
ahakz


::lapoooooo...hahaha ::




:: MisEyz BLurz ::

Saturday, December 4, 2010

YOU make me CRY


yeah...you make me cry....
although it was a second times i watched it
..BUT..
this film still make me cried for a second times too...
fastastic and amazing film
just a story about a little boy
..BUT..
VERY MEANINGFUL
....watch on it....
^__^

Friday, December 3, 2010

Menggila entah apa

apa yg gila????nonsense...hahaha

entah mengapa
entah bagaimana
bermadah bersandiwara di kala duka
...namun...
....saat ini....
entah duka entah girangnya
entah dari mana usulnya
tak semena-mena
diri mendua

hahaha...suka-suka jer...hihi....dari tadi dah 'menggila' nie...mcm-mcm jerk mende yg dibuat....nak kata hepi mungkin...nak kata sedih...takdela....im happy with my life right now...hohoho

Wednesday, December 1, 2010

1 Disember 2010?????

wow...!!!!
pejam celik pejam celik dah 1 Disember hari nie???
mak aiii.....cepatnya masa berlalu.....tak lama lagi 1 Januari 2011.....uwaaa...!!!
TIDAKKK.....!!!
semakin menghampiri....uhukz....
30 hari lagi nak balik sana lagi....aduhai....
cepatnyaa....janganla cepat sangat....saya masih nak merasai percutian....hahahaha....NONSENSE.....hohoho....

Aku Merinduimu Sayang

Aku sangat-sangat merindui mu.....!!!bagaimanakah daku ingin berasmara bersamamu sayangku.......
BIG APPLE DONUT.....!!!
AKU SANGAT MERINDUIMU....!!!



keenakkanmu
kelembutanmu
kemanisanmu
yang pelbagai perasaan
yang mampu kecundang
pabila bertandang ke bibirku 
walaupun hanya tercalit padanya
....hahahahaha....

MISS YOU BIG APPLE DONUT....I NEED YOU NOW...!!!!
.....UWAAA.....


:'(


Edge of Darkness


EDGE OF DARKNESS
second movie that I watched last night after THE CRAZIES...hoho
speaking plak...ahakz....movie nie pon xda kurangnya....BEST....
tapi mula-mula mmg xfaham apa kisah cerita nie....last2 faham jugak...keke
Mel Gibson...lelaki atas tu...dia seorang detektif....dan...dia jugak yg menyiasat tentang kes pembunuhan anak perempuan dia yg mati ditembak di sisi dia jugak...ishh...mula-mula memang sebak jugaklah...tapi....buat-buat cool laa...hahahhaa...xdelaa...gurau jer...ehe...
mana taknya...baharu jer ayah dia nie jmpa dgn anak perempuan yg satu-satunya anak dia
lepas tu tiba-tiba mati kena tembak pulak depan mata dia...mana tak sebak
lama-lama dia siasat akhirnya dia berjaya merungkai kes dia
nak tahu sapa mangsa penyiasat dia????
tontonlah cerita nie.....pasti puas ati punya...
SELAMAT MENONTON...!!!!
...hihihihihi...
kla..nak pegi makan dululaa...lapoo....hihi...
selamat mencari MOVIE nie...ehee...

The Crazies


THE CRAZIES
semalam saya dah tgk movie nie, ingatkan tentang pembunuhan biasa-biasa jer....tapi.....lepas tgk...UISH....rasa macam nak melompat dr katil jer sebab terkejut...haha....
al-maklumlaa tgk sorang-sorang, dalam gelap lagi tu...hohoho....
memang bestlaa crita nie...ttg virus air dr paip yg buat orang gila nak membunuh....dah hampir-hampir satu kawasan besar kena virus tu.....abihtu.....semua penduduk kat situ dibakar walaupun xda simpton sakit....kesian kann..huhu....kalau nak tahu dengan lebih lanjut.....tontonla sendiri k....kekeke....
SELAMAT MENONTON..!!!
^_^

Saturday, November 27, 2010

Misteri Kampungku


hmm...boleh kenal pasti tak gambar nie????nampak mcm tempat perumahan kan......mcm bumbung-bumbung rumah teres kan.....huhuhuhu.....

sebenarnya gambar nie bukan diambil macam nie.....mungkin org yg ambil gambar nie baharu lagi kot kat kawasan kampung nie yg xtahu apa-apa ttg sejarah kat situ......

sebenarnya gambar nie berlatarbelakangkan masjid di sebuah kampung....Kampung Sepinang....ada jugakla rumah orang-orang kampung tp rumah jenis satu-satu...bukan mcm nie.....tapi.....yg nie plak jadinya lepas di 'snap'

kawasan kampung nie ada 'keras' sikit...mulut xboleh nak cabul sgt....padah menimpa....tempat nie orang-orang kampung kata masih ada kawasan bunian....dulu-dulu pernah dgr cerita dari pakcik-pakcik kat kampung yang diorang pernah jumpa orang bunian...diorang memang mcm manusia tapi xtunjuk muka.....nasibla saya xjmpa lagi...huhuhu....

lepas tu...kadang2kan....jalan yg sememangnya lurus tiba-tiba boleh jadi bengkok.....tahu-tahu jelakan apa akan jadi pastu.....

Balik kampung

huaaa.....2hari berturut2 ulang-alik dr umah ke kmpg ayah, Meludam.....walaupun letih yg teramat tp tetap BEST...!!!kekeke...i LOVE kampung..!!!^_^

yg bestnya kat kmpg nie.....mkn xputus2...hihi....pastu leh jmpa dgn saudara-mara.....suasananya yg best....tgk budak2 kecik main layang2.....hehehe.......

tp kan...kalau satu keluarga yg pergi lagila BEST.....meriah jerkk....hihi....

arini...kat rumah mok, mkn kari sapi....cencalu+kulit limau kasturi....buahan....rumah mak cik minum air kelapa sejuk2....wahhh!!!!SODAP SIOT...!!hahahahaha....semalam sempat makan sambal kalok...nyum2!!!rumah pak ngah makan kek hari jadi...mihun goreng...karipap....kuih manisan lupa nama nya..hohoho....ayam goreng....wow!!!satu hari yg sungguh mengenyangkan...ALHAMDULILLAH...!!!hihihihi....

arini sampai2 rumah jam 9.00mlm.....letihnyaaa.....semalam 8.30mlm...awl ckit jerk....hohoho....


:: letihnya diorg....hehehe ::

Thursday, November 25, 2010

Azri Mangsa Simbahan Asid

hmmmm....semalam, sy tgk Bersamamu
....alahai....
mcm2 perasaan yg sy rasa masa tgk penderitaan Azri Abdullah tu
iaitu mangsa simbahan asid oleh ahli keluarganya sendiri
knpe ekk famili dia buat dia mcmtu...hmmmm...
takkanlah sbb harta pun sanggup buat anak mcmtu...huhu
pastu bleh tinggalkan dia mcmtu jerk
...Ya Allah...
xdpt sy bayangkan mcm mana perasaan dia slps tahu kondisi dia jdi mcmtu dalam sekelip mata jerk
...hmmm...
..........tapi kan..........
sy kasi tabik hormat sgt2 kat kwn2 dia
itu baharunya sahabat yg betul2 sejati
sanggup bhenti kerja demi shbt diorg yg dlm kesusahan
huhuhuhu

"Sy doakan agar Azri Abdullah akan cepat sembuh....dan boleh menjalani kehidupan sehariannya....serta....semoga rakan2nya akan menerima balasan yg cukup indah di masa yg mendatang....AMIN!!"


Tuesday, November 23, 2010

Kekenyangan

Terima kasih tak terhingga kpd familiku yg amatku CINTAI...!!!
.....hihihihihi.....
di atas sayap ayam panggang serta pizza buatan abgku sendiri 
utk santapan mlm ini tadi
yg amat menyelerakan...nyum2!!!
..ehe..






...makaseh...
SAYANG SEMUA...!!!!
HIHIHI
^_^

Monday, November 22, 2010

dua puluh????


dua puluh????
......hahahaa......
alahai....mana belasan ku???
....hohoho....
tua ke???hahaha
yey!!besok makan sayap ayam panggang
DAN???
tunggu dan lihat esok...ehe
akhirnya kita BBQ...!!!yippi..!!
....kekekeke....
thx all....!!!!
^_^

Sunday, November 21, 2010

20.10.2010

ANNUAL DINNER TIME....!!!!
TEMA : ETNIK KREATIF KONTEMPORARI
WARNA : MERAH, HITAM @ MERAH HITAM


:: SATU KELAS :: 

masa niela 1st times guna fesyen yg ntah pape
hahahahaha
tapi
memang berpuas hati sangat2!!!!

IPG KBM 
buat majlis dkt Dewan Seri Endon di Putrajaya
wow...!!!
mmg gempakla dewan tu
makan pon dihidangkan oleh waiter n waitress
tu yg paling syok tu....kekeke
air dalam gelas pon xhabis2 sebabnya tiap saat diorg isi penuh
hahahahahaha


kat cni
macam2 gaya kita bleh tgk
xkira pelajar mahupun pensyarah
besh siot....!!!


:: Step wit me ::

"Tahun depan ntahla ap plak temanyaa.....TUNGGU DAN LIHAT jela kannnn..hohoho"


:: bersama-sama Onjoy & kak  Anis ::

Kenangan K.I.T.A _ 524

......di mana jua K.I.T.A berada K.I.T.A tetap bersama.......
walau
di Putrajaya
di Stadium Cheras
di Stadium Putra Bukit Jalil
di Mid Valley
di Times Square
di Masjid Jamek




...semuanya...
...dipenuhi dgn kenakalan K.I.T.A...

524

hmmm.....sesapa yg xtahu apa tu 524 mesti tertanya2kan nombor ap tu ekk.....huhuhu.....
hanya K.A.M.I je yg tahu...
....tapi....
di sini sy akan critakan ap yg istimewanya nombr tu,,,,hmmm.....

....sebenarnya....
524 nie nombor bilik sy dan rakan2 d ipg kbm....
macam2 kenangan manis dan pahit kat bilik nie
tapi....ia hanya tinggal kenangan buat tahun 2010
kdg2 terasa payahnya nak tinggalkan bilik nie serta penghuni nyaa...

....sbbnya???....
kitorg kdg2 setiap suka dan duka akan dikongsi bersama...
K.A.M.I. bagaikan 1keluarga dlm 1bilik...
walaupun K.A.M.I berlainan bangsa
K.A.M.I masih mampu berkongsi apa jua rencana

kira2 enam bulan K.A.M.I duduk bersama
menonton movie bersama2
buat bising bersama^_^
shopping bersama
makan bersama
gelak tawa hingga gamat 1bilik
...namun... 
semuanya hanya tinggal kenangan

...hmmmm...
....kdg-kala....
ingin sja diriku mengalirkan air mata pabila mengenangkan smua nie
namun
...apakan daya...
semuanya hanya bisa menjadi sisa2 kenangan yg terus tersemat di sanubari
yg PALING2!!! sy tak dpt lupakan
IALAH
semasa K.A.M.I masih bersatu
bagaikan tyap masa tyap saat K.A.M.I bersama
..........namun..........
hanya pada masa itu
hmmmmmm


...DAN...
sy mohon
K.I.T.A takkan lupa kenangan K.I.T.A
diharapkan
segala yg pernah kita lalui bersama sentiasa terselit di sanubari masing2
walaupun kita tidak akan mampu bersama lagi 
di kemudian hari
.......






"walau apapun yg terjadi.....kita tetap S.A.H.A.B.A.T. sampai bila2"


"terima kasih buat segalanya k....ingin mohon kemaafan atas segala silap kmk...."

Wednesday, November 17, 2010

rumahku syurgaku

alhamdulillah...syukur2.....skang dah sampai kat rumah dahhh.....nsibla xde delay pape semalam......trus sampai rumah....akhirnya kerinduan sudah dapat ku lepasi di sini...keke...sampai je cni trus makan.....dan......makan....hohoho.....thx mom...!!!luv u all....!!muah2....!!hehe......

Salam Aidiladha

assalamualaikumm.......

nak ucapkan salam aidiladha buat semua.......

korban2 jgak lembu kambing...

jgn sampai korbankan diri k....hihihihi

satu lagi......

kepada warga ipg....

SELAMAT BERCUTI....!!!!!
^_^

Monday, November 15, 2010

debaran mula terasa

wow...!!!
ptg esok kertas exam yg terakhir.....
...wahh...
berdebar2la plak rasanyaa.....hoho.......
harapla dpt jwb soalan esok dgn tenang dan habiskan dgn jayanya...amin...!!!
keke



dupdap2 rasanya nak balik
makkk.....ayahhh.....abg2ku.....adikku....kakakku....anak2 buahku.....
tunggu akan kepulangan ku di sana...!!!!
hihihihihi
doakan diriku selamat sampai ke sana
AMIN